Koje su prednosti korištenja kartice za kupnju na prodajnim mjestima?
nije potrebno nositi gotovinu
svaka provedena transakcija evidentira se u Banci i omogućuje transparentno praćenje troškova potrošnje
Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na prodajnim mjestima
PIN naučite napamet, ne zapisujte ga niti ga nosite uz karticu; radi lakšeg pamćenja PIN-a na bankomatima HPB-a moguća je besplatna promjena PIN-a uz preporuku izbjegavanja kombinacije brojeva koje je lako pogoditi (npr. datum ili godina rođenja, četiri iste znamenke, 1234…)
kod zaprimanja kartice obavezno se potpišite na potpisnoj traci na poleđini kartice
karticu aktivirajte tek po zaprimanju na neki od navedenih načina:
pozivom na govorni automat 072 472 472 – izbornik br. 4; Aktivacija kartice/unos prvih 6 znamenaka i zadnje 4 znamenke kartice te OIB-a
u poslovnicama Banke
pozivom na 0800 472 472
beskontaktno plaćanje možete koristiti tek nakon prve transakcije potvrđene PIN-om
karticu kojoj je istekao rok valjanosti uništite tako da je prerežete preko magnetske trake i čipa
prilikom plaćanja na prodajnom mjestu karticu nemojte ispuštati iz vida kako bi se izbjegle eventualne prijevare (dodatno terećenje, fotografiranje kartice ili prepisivanje podataka s kartice...)
ako primijetite gubitak/krađu kartice nazovite Kontakt centar Banke na broj telefona 01 4804 464 koji je dostupan od 0 do 24 sata ili napravite privremenu blokadu putem aplikacije mobilnog bankarstva i to što je prije moguće kako bi se spriječio nastanak neželjenih troškova
broj za blokadu kartica imajte zapisan na nekom dostupnom mjestu odvojenom od same kartice
redovno kontrolirajte troškove na računima provjerom stanja računa na bankomatima Banke, praćenjem prometa po računima putem aplikacije mHPB ili internetskog bankarstva Banke, provjerom mjesečnih izvješća po računima
karticu isključivo smije koristiti osoba čije je ime navedeno na kartici, a ukoliko želite da netko drugi raspolaže sredstvima na vašim računima potrebno je te osobe opunomoćiti uz izradu novih kartica koje glase na njihovo ime i prezime
kod podizanja gotovine na bankomatu ili plaćanja u trgovini rukom zaklonite tipkovnicu prilikom unosa PIN-a
Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na internetu
čuvajte svoje kartice na sigurnom mjestu i ne ostavljajte ih bez nadzora
ne objavljujte fotografije svojih kartica na društvenim mrežama
sve podatke o karticama, PIN-ovima, tokenu/mTokenu čuvajte u tajnosti i ne odajte ih nikome osobno, putem telefona ili drugih sredstava za komunikaciju
ne šaljite podatke s kartica, kao ni fotografije kartica elektronskom poštom ili nekom od aplikacija za slanje poruka - za prodaju robe, npr. preko Njuškala, nije potrebno kupcu slati fotografiju kartice, dovoljno je dostaviti podatak o IBAN-u
ako primite elektroničku poštu sumnjivog sadržaja ili primatelja ne otvarajte poveznice iz poruke niti odgovarajte na poruke – Banka, Mastercard, Visa, Paypal, Google i slične institucije neće vas elektroničkom poštom tražiti nikakve korisničke podatke (lozinke, korisničko ime, broj kartice i dr.)
prilikom plaćanja na internetskim prodajnim mjestima obratite pozornost je li stranica na kojoj namjeravate izvršiti kartično plaćanje sigurna, odnosno, počinje li adresa stranice s HTTPS, dok stranice koje započinju s HTTP izbjegavajte
izbjegavajte kartična plaćanja te unošenje bilo kakvih podataka o kartici ukoliko ste spojeni na javnu WI-FI mrežu
izbjegavajte kupovine preko neprovjerenih oglasa na društvenim mrežama (Facebook, Instagram i sl.), a naročito kad se radi o robi poznatih robnih marki po nevjerojatno povoljnim cijenama. Najčešće se radi o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a roba često ne bude isporučena. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili
nagradne igre koji pozivaju potencijalne korisnike na sudjelovanje ili ih obavještavaju o već osvojenoj nagradi vrlo često se koriste u svrhu prevare. U većini slučajeva nagradne igre vezane su za osvajanje mobilnih uređaja, računala, brendirane robe, avio karata i slično
nikako nemojte slati jednokratnu zaporku (Token, mToken) SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom i drugim aplikacijama za slanje poruka
ukoliko obavljate jednokratnu kupovinu računalnih igrica ili nekih drugih aplikacija na nekom od uređaja koje nemate pod kontrolom (npr. Playstation konzoli, mobitelu neke druge osobe, a posebice mobitelu kojeg koriste djeca) dobro provjerite jesu li podaci o kartici ostali zapamćeni na tom uređaju te ih u tom slučaju obrišite
izbjegavajte prijave na usluge s besplatnim probnim periodom od nekoliko dana za koje se prilikom prijave traži unos podataka s kartice (osim ako se radi o provjerenom prodajnom mjestu) ili pak za takve registracije koristite kartice za koje imate potpunu kontrolu moguće potrošnje (npr. HPB Visa prepaid karticu)
u slučaju da vam nakon izvršenog plaćanja roba nije dostavljena ili vam je dostavljena oštećena ili pogrešna roba, odnosno da vam usluga koju ste platili nije bila omogućena, dužni ste najprije pokušati problem riješiti s prodajnim mjestom. Tek kad iskoristite sve dostupne mogućnosti za rješavanje spora s prodajnim mjestom, a i dalje smatrate da ste oštećeni, kontaktirajte Banku putem nekog od dostupnih kanala (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo, poziv Kontakt centru) te će vam Banka pokušati pomoći u skladu s pravilima kartičnih transakcija
redovno ažurirajte svoj internetski preglednik i antivirusne programe na uređajima s kojih obavljate kupovinu na internetu
Što učiniti u slučaju nepoznatih troškova za koje ste sigurni da ih niste napravili?
odmah kontaktirajte HPB Kontakt centar koji radi 24 sata dnevno radi provjere troškova i blokade kartice te sprječavanja daljnjeg korištenja kartice odnosno generiranja novih neželjenih troškova
ili privremeno blokirajte karticu putem aplikacije mobilnog bankarstva
broj za blokadu kartica (01 4804 464) zapisan je na poleđini samih kartica
navedeni broj dostupan je 365 dana u godini, od 0 do 24 sata
savjetujemo vam da broj za blokadu imate zapisan na nekom dostupnom mjestu odvojenom od same kartice
karticu možete privremeno blokirati putem mHPB aplikacije
Kartično poslovanje
Tko može postati korisnikom Kreditne kartice?
Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.
Zašto koristiti kreditnu karticu, kad već imam međunarodno valjanu debitnu karticu?
Kreditna kartica nudi vam čitav niz dodatnih pogodnosti, kao što su:
mogućnost plaćanja i kad na tekućem računu nemate dovoljno sredstava
odgoda plaćanja ili plaćanje troškova u mjesečnim obrocima
rezervacija hotela i avionskih karata putem interneta, telefona ili telefaksa i sl.
Što mi nudi Visa kartica na rate?
Visa kartica na rate omogućava obročnu otplatu troškova učinjenih u zemlji i inozemstvu. Svaka provedena transakcija u iznosu većem od 25 EUR automatski se dijeli na rate prema odabranom modelu otplate - 3, 6 ili 12 mjeseci. Model otplate birate prilikom ispunjavanja pristupnice za izdavanje kartice, a možete ga mijenjati putem govornog automata na 072 472 472 te kroz aplikacije internetskog ili mobilnog bankarstva. Za kupovinu koja se dijeli na rate obračunava se jednokratna naknada. Otplata na rate vrijedi za plaćanje roba i usluga na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, podizanje gotovog novca na bankomatima te za plaćanje putem interneta.
Koja je razlika Visa Jedna za sve i Visa kartice na rate?
Visa kartica na rate pruža mogućnost podjele na rate kupovina i gotovinskih transakcija isključivo prije učinjene transakcije, dok s Visa Jedna za sve kreditnom karticom imate mogućnost podjele do 12 rata prije i nakon učinjene transakcije.
Zašto odabrati Visa Jedna za sve karticu?
Visa Jedna za sve kreditna kartica pruža maksimalnu fleksibilnost, uz odgodu plaćanja i odabir podjele na rate prije ili nakon transakcije. Jednostavno, u nekoliko koraka putem mobilnog bankarstva možete podijeliti na rate kupovine u zemlji, inozemstvu i online, kao i gotovinske transakcije do 400 eura.
Podjela na rate moguća je prije transakcije odabirom modela otplate na 3, 6 ili 12 rata te nakon transakcije od 2 do 12 rata. Podijeliti na rate možete putem mobilnog bankarstva, pozivom u Kontakt centar ili u HPB centrima.
Koja je prednost uporabe HPB Kreditnih kartica u odnosu na kreditne kartice drugih banaka?
povoljne naknade za podizanje gotovine na bankomatima
mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u poslovnicama FINA-e i uredima Hrvatske pošte
troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima
odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika, 5., 15. ili 25. u mjesecu
prijevremena otplata troškova bez naplate naknade
plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u eurima
odobravanje revolving kredita
Koja je razlika između Kartice s odgodom plaćanja i Kreditne revolving kartice?
Kartica s odgodom plaćanja omogućuje:
odgoda plaćanja svih troškova nastalih u jednom obračunskom razdoblju, s datumom dospijeća 5., 15. ili 25. u mjesecu
Kreditna revolving kartica omogućuje:
korištenje odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
izbor visine mjesečnog obroka od 5%, 10% ili 20% od ukupnih troškova, uz minimalni iznos otplate od 100 kuna i stopu propisanu Odlukom o visini kamatnih stopa,
izbor datuma dospijeća troškova, 5., 15. ili 25. u mjesecu
prijevremenu otplatu troškova
Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju Kreditnu karticu?
Osnovni korisnik Kreditne kartice može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.
Koji je najveći iznos koji mogu platiti Kreditnom karticom?
Prigodom izdavanja kartice Banka svakom korisniku dodjeljuje limit potrošnje prema više kriterija od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Limiti potrošnje Kreditne kartice s odgodom plaćanja kreću se u rasponu od 130 EUR do 3.320,00 EUR, dok limiti kreditne kartica iznose od 130 EUR do 3.990,00 EUR.
Prilikom provođenja transakcija potrebno je voditi računa o sigurnosnim dnevnim i četverodnevnim limita koji su propisani pojedino za svaku vrstu kartice.
Informaciju o visini odobrenog limita po kartici možete provjeriti:
Pozivom u Kontakt centar 0800 472 472 ili putem govornog automata 072 472 472
Izgubio sam svoj PIN. Kako da dođem do svog PIN broja?
Potrebno je ispuniti zahtjev za ponovnim izdavanjem PIN-a u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Na mojoj kartici piše valjanost do 12/24. Što to znači i kada mogu očekivati novu karticu?
To znači da vaša kartica vrijedi do 31.12.2018. godine. Kratko prije isteka roka važenja Kartice Banka će Klijentu dostaviti Zamjensku Karticu, s jednakim Personaliziranim sigurnosnim vjerodajnicama, poštom na adresu koju je Klijent prijavio Banci. Ako Klijent ne primi Zamjensku Karticu prije isteka roka važenja postojeće Kartice, dužan je o tome odmah obavijestiti Banku.
Izgubio / izgubila sam / ukradena mi je kartica. Što je potrebno poduzeti?
Trebali biste što prije kontaktirati telefonski broj Banke za blokadu kartica 01 4804 464 (0-24h) kako bi djelatnici Banke blokirali vašu karticu i time spriječili eventualno zlouporabu. Broj je naveden na svim HPB karticama te na svim bankomatima Banke. Kartice je također moguće privremeno blokirati kroz aplikaciju internetskog ili mobilnog bankarstva, ukoliko ste korisnik navedenih usluga. Nakon blokade kartice pozivom u Banku ili korištenjem aplikacija, potrebno je u što kraćem roku napraviti i pisanu prijavu gubitka ili krađe kartice u vama najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Tek nakon što Direkcija kartičnog poslovanja zaprimi i pisanu prijavu, pristupa se izradi nove kartice i novog PIN-a. Nova kartica ima novi broj, a vrijedi do datuma koji je imala izgubljena, odnosno ukradena kartica.
Kartica mi je zadržana u bankomatu. Kome se trebam javiti?
Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.
Koja je naknada za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?
Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.
Na koji način mogu promijeniti model otplate po Visa kartici na rate i Mastercard Pošta & HPB kartici?
Model otplate moguće je promijeniti putem govornog automata 072 472 472, putem usluge internetskog/mobilnog bankarstva ili podnošenjem zahtjeva u poslovnici Banke. Po Visa kartici na rate, promjenu modela potrebno je izvršiti prije izvršenja transakcije, a po Mastercard Pošta & HPB kartici najkasnije zadnji dan obračunskog razdoblja.
Da li je moguće prijevremeno otplatiti rate po Visa kartici na rate?
Ukoliko korisnik želi prijevremeno otplatiti cjelokupno dugovanje po Visa kartici na rate ili pojedinu transakciju u cijelosti, potrebno je u poslovnicama Banke napraviti zahtjev za prijevremenu otplatu troškova s popunjavanjem podataka o transakcijama i ratama koje želi otplatiti sukladno Obavijesti o učinjenim troškovima. Ukoliko je vlasnik Visa kartice na rate korisnik internetskog bankarstva troškove po kartici je moguće otplatiti i putem internetskog bankarstva.
Kako se podmiruju troškovi po Kreditnim karticama?
Korisnika se deset dana prije ugovorenog dospijeća plaćanja putem mjesečne obavijesti obavještava o svim transakcijama nastalima korištenjem kartice kao i o iznosu mjesečnog terećenja. Osnovni korisnik je na dan dospijeća plaćanja dužan osigurati pokriće na svom tekućem računu ukoliko ima ugovoreno izravno terećenje računa ili sam podmiriti iznos dospjelih obveza nastao korištenjem kartice te dospjelih naknada i obračunate zatezne kamate uplatom na račun kartice. Ako korisnik ima ugovoreno izravno terećenje računa, Banka će automatski teretiti tekući račun osnovnog korisnika za troškove dospjele na račun kartice ukoliko na tekućem računu ima dovoljno sredstava što uključuje i iznos odobrenog prekoračenja po tekućem računu. U slučaju da na tekućem računu nema dovoljno sredstava, Banka tereti tekući račun samo za iznos raspoloživih sredstava, a preostali nepodmireni dug ostaje evidentiran na računu kartice i na njega Banka obračunava zakonom propisanu zateznu kamatu. Banka će redovito pokušavati teretiti tekući račun za eventualni neplaćeni dug i zateznu kamatu. Iznos nepodmirenog dospjelog duga umanjuje raspoloživost dodijeljenog limita, odnosno revolving kredita po kartici.
Je li moguće prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici u potpunosti ili djelomično?
Ukoliko korisnik želi prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici djelomično ili u cijelosti, željeni iznos može uplatiti u korist kartice u poslovnicama Banke, uredima Hrvatske pošte, poslovnicama Fine te putem internetskog bankarstva. Po izvršenoj uplati korisnik treba tražiti prijevremenu otplatu troškova u poslovnici ili putem internetskog bankarstva.
Obračunsko razdoblje na mojoj kreditnoj kartici završilo je još prije nekoliko dana, a moj račun još uvijek nije terećen.
Naplata mjesečnih troškova kreditne kartice vrši se automatski terećenjem tekućeg računa 10 dana nakon završetka obračunskog razdoblja.
Tekući račun mi je blokiran, kako mogu podmiriti dospjele obveze na računu kartice bez da uplaćujem sredstva na tekući račun?
Dugovanje po računu kartice moguće je podmiriti uplatom na račun kartice u poslovnici Banke ili uplatom na: