U istraživanju Hrvatske poštanske banke oko 200 srednjoškolaca predstavili su svoje viđenje osobnih financija.
Oko 55% srednjoškolaca uvijek ima plan svoje mjesečne potrošnje i samostalno raspoređuju džeparac dok 22% ne razmišlja unaprijed koliko će potrošiti. Njih 23% dogovara s roditeljima dnevni džeparac, ovisno o potrebama.
Rezultat je to istraživanja koje je Hrvatska poštanska banka provela na 200 ispitanika - srednjoškolaca koji su posjetili poslovnice HPB-a u šest hrvatskih gradova sudjelujući u programu financijske edukacije u sklopu Svjetskog tjedna novca od 10. do 17. ožujka.
Džeparac - Svaki drugi srednjoškolac mjesečno na raspolaganju ima između 300 i 600 kuna, a 42% njihovih kolegica i kolega mogu potrošiti do 300 kuna. Samo 3% ispitanika odgovorilo je da mjesečno raspolažu s više od 1000 kuna.
Potrošnja ili štednja - Oko 48% srednjoškolaca, ukoliko bi dobili određeni iznos novca, čuvali bi ga za željeno putovanje ili kupnju i ne bi ga potrošili na svakodnevne izdatke kao što bi to učinilo 15% njihovih vršnjaka. Za 18% tinejdžera bila bi to prilika da se informiraju kako uložiti novac, odnosno isplati li se štedjeti ili investirati na neki drugi način.
Kome vjeruju - Uvjerljivo najviše učenika, 71%, poslušali bi financijski savjet roditelja ukoliko bi bili u prilici raspolagati sa značajnim iznosom. Bankari su na drugom mjestu - 20% ispitanika prvo bi željeli čuti što kažu u banci, a tek bi rijetki tražili savjete na internetu, samo 1%.
Što ih zanima o novcu - Učenicima koji su posjetili Hrvatsku poštansku banku predstavljeni su pojedini segmenti bankarskog poslovanja, a najviše ih je zanimao proces odobravanja kredita, kreditna sposobnost i instrumenti osiguranja. Najčešće su pitali o kamatama, crnim listama dužnika, VIP klijentima banaka te kako se postaje bankar.
Financijska pismenost - Srednjoškolci znaju da je financijska pismenost kod nas još uvijek na niskoj razini te komentiraju da hrvatski građani za upravljanje financijama u prosjeku zaslužuju dvojku. Sebi uglavnom daju više ocjene i vjeruju da će mlade generacije odgovornije upravljati svojim osobnim financijama.
Napomena: Istraživanje Hrvatske poštanske banke «Tinejdžeri i financije» provedeno je u okviru Svjetskog tjedna novca, od 10. do 17. ožujka, koji je ove godine prvi put obilježen u Hrvatskoj. Na inicijativu Hrvatske udruge banaka organizirani su posjeti učenika financijskim institucijama s ciljem poboljšanja financijske pismenosti, a HPB je jedna od banaka koja se uključila u ovaj program te ugostila srednjoškolce u Zagrebu, Osijeku, Zadru, Puli, Vukovaru i Koprivnici.