Hrvatska poštanska banka ostvarila 44,6 milijuna kuna neto dobiti, stambeni krediti porasli gotovo 20%, otvoreno 8.200 novih tekućih računa, sve više gradova i općina među klijentima HPB-a
RAST DOBITI: Banka je u prvom tromjesečju 2016. ostvarila rast dobiti i rezultate bolje od planiranih - operativna dobit iznosi 83 milijuna kuna, 8% više u odnosu na isto razdoblje 2015. godine, a neto dobit 44,6 milijuna kuna što je rast od 5,4 posto. Povrat na kapital (ROAE) u skladu je s planom i iznosi 9,9% (anualizirano).
PRIHODI: Ukupni neto nekamatni prihod porastao je za 5%, a dobit od trgovanja vrijednosnim papirima i devizama skočila je 82,7% u usporedbi s prethodnom godinom. Na taj je način neutraliziran očekivani pad neto kamatnog prihoda (-3,2%) uslijed tržišnih kretanja odnosno sporijeg rasta zaduženosti poduzeća i pada kamatnih stopa.
TROŠKOVI I EFIKASNOST POSLOVANJA: Opći i administrativni troškovi i amortizacija sniženi su za 6,3%. Banka nastavlja poboljšavati C/I indikator efikasnosti poslovanja koji za prvo tromjesečje iznosi 55,4% što je na razini tržišnog prosjeka u 2015. godini od 55,3 posto.
KREDITI: Stambeni krediti ostvarili su skok od 20%, a ukupni krediti stanovništvu porasli su za 4,8%. Banka je krajem 2015. uvela nove vrste stambenih kredita s kombinacijom fiksne i promjenjive kamatne stope, prva snizila kamate te ponudila konkurentne uvjete za konverziju kredita klijentima drugih banaka. U prvom tromjesečju odobreno je 500 stambenih kredita.
Volumen kredita u poslovanju s gospodarstvom smanjen je 0,7% pri čemu Banka nastavlja kreditirati poduzeća i djelatnosti koje stvaraju vrijednost za hrvatsko gospodarstvo.
DEPOZITI: Ukupni depoziti su blago porasli (0,2%) pri čemu su depoziti stanovništva minimalno smanjeni (-0,6%) što je posljedica jačanja kune prema euru koji je preferirana valuta za štednju. Nasuprot tome, depoziti nefinancijskih korporativnih subjekata porasli su za 3,1% zahvaljujući snažnoj akviziciji klijenata u lokalnoj upravi, malom i srednjem poduzetništvu kao i među velikim poduzećima.
REZERVIRANJA: Banka je izdvojila rezervacije za ranije identificirane loše kredite u iznosu od 41,2 milijuna kuna (+23,5%) čime je pokrivenost porasla na 66% (usp. sektorski prosjek krajem 2015=56,6%).
KLIJENTI I PROIZVODI: U prvom tromjesečju Banka je privukla 7.000 novih klijenata te je ukupan broj klijenata u Sektoru stanovništva 634.000. Nastavlja se rast broja tekućih računa - samo u tri mjeseca otvoreno je 8.200 novih što je povećanje od 14 posto. Banka se približava brojci od 10.000 poslovnih računa uz rast od 1,3% i sve veći broj gradova i općina koji posluju s HPB-om (10 novih u 2015. i 7 novih u prvom tromjesečju 2016.).
HPB nastavlja koristiti nove tehnologije u razvoju usluga; ima najnapredniji m-banking u Hrvatskoj s nedavno uvedenim novim funkcionalnostima te u prvom tromjesečju bilježi povećanje broja korisnika od 62% i rast broja transakcija od čak 127 posto.
UGOVORENI PRVI KREDITI HPB-a U POŠTANSKIM UREDIMA: HPB-ove nenamjenske kredite od ožujka je moguće ugovoriti i u mreži Hrvatske pošte - u narednih nekoliko mjeseci krediti će biti dostupni u više od 120 ureda HP-a.
I u prvom tromjesečju 2016. ostvarili smo rast dobiti, kredita i broja klijenata. Operativna dobit iznosi 83 milijuna kuna, a još više nas raduje povećanje broja klijenata od čega bih naglasio refinanciranje stambenih kredita klijenata drugih banaka i 7 novih gradova i općina koji su svoje poslovanje u prvom tromjesečju prenijeli u Hrvatsku poštansku banku. Ubrzano radimo na novim tehnologijama i želimo podići opći nivo kvalitete naše usluge, komentirao je Tomislav Vuić, predsjednik Uprave HPB-a.
Pogledajte prezentaciju rezultata Hrvatske poštanske banke za prvi kvartal 2016.