eBankarstvo

Pripajanje Nove hrvatske banke HPB-u - Građanstvo

Informacije za privatne korisnike (FAQ)
Pripajanje Nove hrvatske banke HPB-u - Građanstvo
Računi
Informacije za privatne korisnike (FAQ)
  • 1) Izgubio sam obavijest na kojoj mi piše novi IBAN?
  • Ako ste izgubili obavijest, Banka će Vam na zahtjev, bez naplate naknade, izdati potvrdu na kojoj će biti prikazan stari IBAN i novi IBAN. Potvrdu možete zatražiti u bilo kojem centru Banke ili pozivom u Kontakt centar.
  • 2) Dobio sam novi IBAN za tekući račun koji imam iz bivše NHB, ali sam nakon toga imao potrebu otvoriti zaštićeni račun koji ima VBDI 2503007, hoću li i za taj zaštićeni račun dobiti novi IBAN?
  • Banka će klijentu poslati novi IBAN s VBDI-jem 2390001 i za novootvoreni zaštićeni račun, najkasnije do 1. lipnja 2024. godine. Potvrdu o novom IBAN-u klijenti nakon tog datuma mogu zatražiti u centru Banke, uredu HP - Hrvatske pošte, ePoslovnici i Kontakt centru.
  • 3) Koji je postupak ako mi netko uplati novac na stari IBAN od 1. lipnja 2024.?
  • Sve uplate provedene u razdoblju od 1. lipnja 2024. do 3. srpnja 2024. u korist Vašeg transakcijskog računa sa starim IBAN-om, automatski će se preusmjeriti na novi IBAN.
  • 4) Što će se dogoditi s uplatom koju dobijem na stari račun/IBAN nakon 3. srpnja 2024.?
  • Od 3. srpnja 2024. godine uplate u korist starog IBAN-a će se moći provesti isključivo u  centrima Banke te putem internetskog i mobilnog bankarstva HPB-a. Uplate na stari IBAN u drugim bankama kao i u HP - Hrvatskoj pošti d.d. se neće moći provesti.
  • 5) Na stari IBAN se uplaćuje hrvatska mirovina/dječji doplatak/rodiljna naknada, je li potrebno obavijestiti uplatitelja o novom IBAN-u?
  • Ako ste korisnik hrvatske mirovine, doplatka za djecu ili rodiljne naknade, HPB će informaciju o novom IBAN-u transakcijskog računa za isplatu navedenih primanja dostaviti Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje (HZMO) i Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO).
    Svim ostalim uplatiteljima molimo da sami dostavite podatak o novom IBAN-u jer od 3.srpnja 2024. neće više biti moguće plaćati na stari IBAN. U slučaju da se uplata izvrši na stari IBAN ista će biti odbijena, a sredstva će biti vraćena uplatitelju.
  • 6) Hoće li se mirovina od 1. lipnja isplaćivati 1. u mjesecu?
  • Banka će iznimno, zbog tehničkih prilagodbi u sustavu koje proizlaze iz prethodno provedenog pripajanja Nove hrvatske banke, redovna mirovinska primanja umjesto 1. lipnja korisnicima isplatiti 4. lipnja 2024. Od srpnja 2024. Banka nastavlja isplaćivati redovna mirovinska primanja prvog dana u mjesecu.
  • 7) Koji SWIFT je potrebno proslijediti uplatitelju za uplate iz inozemstva od 1. lipnja 2024.?
  • Od 1. lipnja 2024. za potrebe međunarodnih i prekograničnih plaćanja potrebno je uz novi IBAN koristiti SWIFT adresu HPB-a: HPBZHR2X. Od 1. lipnja 2024. uplata se neće moći izvršiti na stari IBAN, a sredstva će biti vraćena uplatitelju.
     
  • 8) Imam jedan zaštićeni račun u HPB-u i jedan zaštićeni račun ugovoren prije pripajanja u bivšoj NHB?
  • Ako imate otvorena dva zaštićena računa za uplatu sredstava izuzetih iz ovrhe koji u svojim konstrukcijama sadrže vodeći broj računa (VBDI) 2503007 odnosno vodeći broj računa (VBDI) 2390001, od 1. lipnja 2024. će važiti samo jedan račun koji kao vodeći broj računa sadrži (VBDI) 2390001 te će se sredstva koja ste imali na zaštićenom računu s VDBI-jem 2503007 prenijeti na račun koji sadrži VBDI 2390001.
  • 9) Hoće li se promijeniti iznos dopuštenog prekoračenja od 1. lipnja 2024.?
  • Visina ugovorenog dopuštenog prekoračenja po tekućem računu će ostati nepromijenjena.
  • 10) Je li zbog promjene IBAN-a od 1. lipnja 2024. potrebno nešto poduzimati u vezi s ugovorenim trajnim nalozima u Banci?
  • Trajni nalozi ugovoreni po transakcijskom računu prije 1. lipnja 2024. nastavit će se izvršavati po novom IBAN-u bez potrebe za dodatnim postupanjem.
  • 11) Kako će se izvršavati ugovoreni trajni nalog od 1. lipnja 2024.?
  • Ako na transakcijskom računu na dan dospijeća za izvršenje trajnog naloga nisu osigurana raspoloživa sredstva, trajni nalog će se pokušati izvršiti sukladno sljedećim uvjetima:
    • za kredit odobren u HPB-u, sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli dug s osnove Ugovora o kreditu 
    • kontinuirano, tijekom 25 dana, za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
    • kontinuirano, tijekom 15 dana, za trajne naloge u korist računa otvorenih u HPB-u
    • kontinuirano, tijekom 7 dana, za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.
  • 12) Imam opunomoćenika po računu, moram li zbog novog IBAN-a ponovo dati (ugovoriti) punomoć?
  • Ugovorene punomoći po transakcijskim računima ostaju važeće i od 1. lipnja 2024.  
  • 13) Koji je postupak za punomoći ugovorene prije 1. lipnja 2024. ?
  • Ugovorene punomoći evidentirane prije 1. lipnja 2024. po transakcijskim računima ostaju važeće i od 1. lipnja 2024. Ako želite dati punomoć po računu po kojem ista nije bila ugovorena prije 1. lipnja 2024. godine, isto je moguće provesti u bilo kojem centru Banke.
  • 14) Opunomoćen sam specijalnom punomoći za klijenta koji je imao račun u bivšoj NHB, trebam li mijenjati specijalnu punomoć?
  • Specijalna punomoć ostaje važeća do datuma naznačenog u punomoći odnosno do opoziva ako je izdana bez roka važenja.
  • 15) Imam ugovoreno SEPA izravno terećenje, trebam li nešto poduzimati u vezi s tim?
  • U slučaju korištenja usluge SEPA izravno terećenje (A1, HRT i sl.), molimo Vas da o novom IBAN-u obavijestite primatelje plaćanja kojima ste dali suglasnost za izravno terećenje Vašeg računa.
  • 16) Na koji način će se dostavljati izvodi i obavijesti od 1. lipnja 2024.
  • Informacije koje Vam HPB dostavlja (primjerice, izvod o stanju i promjenama po računu, promjene uvjeta poslovanja i sl.) će se i nadalje dostavljati na isti način, odnosno ugovorenim kanalom dostave (dopisna adresa, e-mail, preuzimanje u centru Banke).
  • 17) Hoću li od 1. lipnja 2024. moći poslovati u uredima HP - Hrvatske pošte?
  • Poslovanje po pojedinim transakcijskim proizvodima, ugovorenim u bivšoj NHB prije pripajanja HPB-u, će od 1. lipnja 2024. biti omogućeno u uredima HP - Hrvatske pošte, i to:
     
    • gotovinske uplate/isplate po tekućem računu
    • isplate sa zaštićenog računa (račun za sredstva izuzeta od ovrhe)
    • zadavanje/ukidanje punomoći
    • ažuriranje kanala dostave izvoda i obavijesti
    • zadavanje/ukidanje trajnih naloga
    • predaja zahtjeva za dopušteno prekoračenje po tekućem računu
    • predaja zahtjeva za zatvaranje tekućeg računa.
     
    Sve prethodno navedene aktivnosti, kod kojih nije navedena vrsta računa, odnose se isključivo na tekuće i zaštićene račune u valuti euro. U kanalu HP - Hrvatske pošte nije dostupna usluga po žiro i deviznim računima.
  • 18) Na koji način će se pripisivati kamate po transakcijskim računima?
  • Pripis kamate po transakcijskim računima će se odvijati na sljedeći način:
    • po tekućim računima u valuti euro kamata će se pripisivati mjesečno, sa zadnjim danom u mjesecu
    • po tekućim računima u stranoj valuti (devizni račun) kamata će se pripisivati godišnje, sa zadnjim danom u godini
    • po žiro računima kamata će se pripisivati godišnje, neovisno o valuti.
  • 19) Kada će se od 1. lipnja 2024. godine naplaćivati naknada za vođenje računa?
  • Naknada za vođenje Vašeg transakcijskog računa će se od 1. lipnja 2024. naplaćivati svakog 5. u mjesecu za prethodni mjesec, umjesto 24. u mjesecu za tekući mjesec.
  • 20) Mijenja li se nešto u ugovorenom Green paketu?
  • Funkcionalnosti Green paketa ostaju nepromijenjene osim u dijelu podizanja gotovine na bankomatima MBNET mreže koje će biti moguće uz naknadu sukladno važećoj Odluci o naknadama a koja je dostupna na internetskim stranicama www.hpb.hr.
  • 21) Mijenja li se nešto u ugovorenom Orange paketu?
  • Orange paket više neće sadržavati mogućnost besplatnog podizanja gotovine na bankomatima drugih banaka (uključivo mogućnost besplatnog podizanja gotovine na bankomatima MBNET mreže).

    • Od 1. lipnja 2024. više neće biti moguće koristiti program "HVALA" koji je omogućavao korištenje određenih popusta na naknade.
    • Ostale funkcionalnosti Vašeg transakcijskog računa i Orange paketa ostaju nepromijenjene.
  • 22) Imam ugovoren B-free račun bez kartice, hoće li mi se sada izdati kartica po tom računu i hoće li mi se naplaćivati naknada za vođenje računa?
  • Funkcionalnost B-free računa ostaje ista, neće se izdati kartica po računu i neće se naplaćivati naknada za vođenje računa sukladno trenutno važećoj Odluci o naknadama.
Digitalno bankarstvo
Informacije za privatne korisnike (FAQ)
  • 1) Što trebam napraviti za digitalni prelazak na mHPB (usluga mobilnog bankarstva)?
  • Detaljne informacije i upute su klijentima dostavljene kroz poruku na uslugama online bankarstva, e-mail adresu ili poštom na dopisnu adresu klijenta iz sustava Banke, a mogu se pronaći i na poveznici .
  • 2) Hoću li se u okviru usluge mobilnog bankarstva mHPB moći prijaviti na portal e-Građani jer do sada nisam imao tu mogućnost?
  • Da, klijenti će moći koristiti uslugu e-Građani s vjerodajnicom HPB mTokena (značajna razina sigurnosti).
  • 3) Do koliko sati je moguće platiti nalog u korist računa u HPB-u putem internetskog/mobilnog bankarstva kako bi se isti odmah izvršio?
  • Plaćanja u eurima u korist računa u Banci inicirana do 22 sata putem usluga online bankarstva izvršit će se isti dan uključujući i dane vikenda, umjesto do dosadašnjih 20 sati.
  • 4) Hoće li se moći koristiti instant plaćanje od 3. lipnja 2024.?
  • Od 3. lipnja 2024. će biti moguće koristiti uslugu instant plaćanja ako ste aktivirali uslugu mobilnog ili internetskog bankarstva koja Vam omogućuje brzo provođenje platnih transakcija u realnom vremenu uz maksimalnu dostupnost 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu prema onim bankama koje također pružaju istu uslugu.
  • 5) Do kada ću moći koristiti uslugu MINT@Nova?
  • MINT@Nova uslugu moći ćete koristiti do 31. svibnja 2024., a od 3. lipnja 2024. bit će Vam omogućen prelazak na usluge mobilnog bankarstva mHPB i/ili HPB internetskog bankarstva,  ovisno o prethodno ugovorenim proizvodima uz koje ste vezali Vašu uslugu MINT@Nova.
  • 6) Na koji način ću prijeći na HPB mobilno ili internetsko bankarstvo (online usluge)?
  • Prelazak na online usluge HPB-a će se odvijati digitalnim putem, bez potrebe za odlaskom u centar Banke. Ako imate ugovoren paket Green ili Orange, biti će Vam omogućen prelazak i na mobilno i na internetsko bankarstvo. Ako nemate ugovorene navedene pakete, biti će Vam omogućen prelazak samo na mobilno bankarstvo. Ugovaranje usluge internetskog bankarstva će biti dostupno u poslovnoj mreži Banke, a spajanje na internetsko bankarstvo će biti omogućeno putem mTokena.
  • 7) Tko će moći prenijeti svoju uslugu MINT@Nova na uslugu mHPB?
  • Sljedećim klijentima će u okviru usluge (aplikacije) MINT@Nova biti omogućen prelazak na HPB usluge online bankarstva:
    • vlasnicima tekućih računa uz ugovoren paket Green ili Orange
    • vlasnicima tekućih računa bez ugovorenog paketa
    • vlasnicima kreditnih kartica
    • vlasnicima B-free štednih računa.
  • 8) Korisnik sam MINT@Nova usluge, ali nisam vlasnik tekućeg računa uz ugovoreni paket Green ili Orange, tekućeg računa bez ugovorenog paketa, kreditne kartice niti B-free štednog računa. Hoću li moći prijeći s MINT@Nova usluge na mHPB uslugu?
  • Klijenti koji nisu obuhvaćeni prethodno navedenim skupinama ne mogu koristiti usluge online bankarstva od 15. svibnja 2024. Klijentima je u ožujku 2024. poslana obavijest o otkazu usluge MINT@Nova, a konkretno riječ je o korisnicima usluge MINT@Nova uz kredit, devizni račun, štednju, žiro račun i račun za neredovita primanja. Takvi klijenti će uslugu mobilnog ili internetskog bankarstva moći ugovoriti u bilo kojem centru Banke  sukladno važećim Općim uvjetima za korištenje usluga izravnog bankarstva HPB-a uz istovremeno ugovaranje dodatnih proizvoda.
  • 9) Ako ne uspijem samostalno prenijeti uslugu/aplikaciju, hoću li morati doći u centar ili ću aktivacijski kod za uslugu mobilnog bankarstva moći dobiti pozivom u Kontakt centru?
  • Klijentima će proces digitalnog prelaska s MB@Nova i MINT@Nova na mHPB biti dostupan od 3. lipnja 2024. godine + 2 mjeseca odnosno do 3. kolovoza 2024. godine. Klijenti u tom periodu mogu više puta pokušati prelazak, dok im to ne uspije (npr. ukoliko ne uspije prelazak zbog loše internetske veze - može se pokušati opet kasnije). Ako niti nakon dodatnih pokušaja ne uspijete prijeći na mHPB, izdavanje aktivacijskog koda možete zatražiti isključivo u centru Banke, a dodjela istih putem Kontakt centra više neće biti moguća.
  • 10) Što ako sam istovremeno korisnik online usluga ugovorenih u bivšoj NHB i online usluga ugovorenih u HPB-u (imam dvije usluge mobilnog i/ili internetskog bankarstva)?
  • Od 3. lipnja 2024. klijent može imati samo jednu uslugu mobilnog bankarstva i jednu uslugu internetskog bankarstva, odnosno isključivo usluge HPB-a.
  • 11) Kako ću koristiti internetsko bankarstvo HPB-a nakon prelaska na mHPB?
  • Korisnici usluge mHPB imaju mToken (integriran unutar mHPB-a) koji služi za korištenje internetskog bankarstva. Uputa za korištenje internetskog bankarstva za građane je dostupna na web stranici banke, na poveznici:
    IBG_korisnicke_upute_16062020 (hpb.hr)
  • 12) Kako postupiti ako sam uz MINT@Nova već korisnik i mHPB aplikacije?
  • Ako već imate aktivnu mHPB uslugu  (a uz to i usluge MINT@Nova ili MB@Nova), nije potrebno prelaziti na mHPB jer je navedena usluga već aktivirana. Takvim klijentima će se, ako pokrenu migraciju, pokazati poruka da migracija nije moguća, odnosno da je mHPB već aktiviran.
    Aplikaciju MINT@Nova/MB@Nova možete obrisati sa svog mobilnog uređaja nakon 3. lipnja 2024.
  • 13) U sustavu Banke imam aktivan mHPB, ali na mobitelu nemam aktiviranu mHPB aplikaciju (greškom izbrisana), hoću li moći migrirati s MINT@Nova?
  • Ako je u HPB sustavu klijentu evidentiran njegov mHPB tj. mToken kao aktivan, prelazak na mHPB biti će moguć uz izdavanje novog aktivacijskog koda za mHPB koji možete zatražiti u centru Banke.
  • 14) Što ako na jednom mobitelu koristim MINT@Nova, a želim prijeći na mHPB na drugom mobitelu?
  • Prelazak s MINT@Nova i MB@nova aplikacija na mHPB je moguć isključivo na uređaju, na kojem je dostupna MINT/MB@Nova aplikacija.  Ako želite mHPB na drugom mobitelu, jedina opcija je odlazak u centar Banke u svrhu izdavanja novog aktivacijskog koda.
  • 15) Mogu li još uvijek ugovoriti MINT@Nova uslugu?
  • Od 2. travnja 2024. nije moguće ugovoriti uslugu MINT@Nova.
  • 16) Što ako ne zaprimim automatsku poruku – „push“?
  • U tom slučaju potrebno je ući u aplikaciju MINT@Nova odnosno MB@Nova i nakon prijave u aplikaciju će se odmah prikazati ekran s automatskom porukom.
  • 17) Nakon unosa verifikacijskog koda na ekranu se ne vidi što je potrebno napraviti za sljedeći korak u procesu?
  • U navedenom slučaju, odaberite na tipkovnici aplikacije  strelicu za dalje. Nakon klika na strelicu, prebacujete se na sljedeći ekran.
Kartično poslovanje
Informacije za privatne korisnike (FAQ)
  • 1) Hoće li se od 3. lipnja 2024. moći koristiti kartice putem Google pay/Apple pay platformi?
  • Korištenje kartica putem Google pay/Apple pay platformi neće biti dostupna od 3. lipnja 2024. U tijeku je razvoj funkcionalnosti virtualizacije kartica i suradnje s Google Pay/Apple Pay-om.
  • 2) Hoće li mi zbog promjene IBAN-a po tekućem računu biti izdana nova kartica i PIN?
  • Da, zbog promjene IBAN-a, po tekućem i zaštićenom računu u valuti euro, izdane su nove  Visa debitna kartica, a zatim i pripadajući PIN, bez naknade za izradu kartice i PIN-a. Kartica i PIN su poslani zasebno poštom na dopisnu adresu klijenta evidentiranu u HPB-u.
    Ako Vašu novu Visa debitnu karticu niste zaprimili do polovice svibnja 2024. molimo da se javite u najbliži centar Banke ili pozivom u Kontakt centar Banke na besplatni broj telefona 0800 472 472.
  • 3) Trebam li samostalno aktivirati nove HPB debitne kartice?
  • Nove Visa HPB debitne kartice nije potrebno samostalno aktivirati već će iste biti automatski aktivirane od 3. lipnja 2024. ako je aktivan i račun po kojem je kartica izdana.
    U slučaju da je račun u međuvremenu zatvoren, blokiran i sl. kartica se neće aktivirati i neće se moći koristiti.
    Ako do sada niste imali izdanu karticu, a korisnik ste tekućeg ili zaštićenog računa kao i računa za posebne namjene, ista Vam je poslana na dopisnu adresu klijenta evidentiranu  u HPB-u te ju od 3. lipnja ove godine možete samostalno aktivirati prema uputama navedenim u popratnom dopisu odnosno nosaču kartice.
  • 4) Trebam li samostalno aktivirati nove HPB kreditne kartice?
  • Sve nove Visa HPB kreditne kartice nije potrebno samostalno aktivirati već će iste biti automatski aktivirane od 3. lipnja 2024. Vaša nova Visa kreditna kartica preuzima status postojeće Mastercard kartice izdane od bivše NHB.
  • 5) Kada mogu početi koristiti novu Visa debitnu HPB karticu?
  • Novu Visa debitnu karticu klijenti će moći koristiti od 3. lipnja 2024. za izvršavanje transakcija na prodajnim mjestima i bankomatima. Postojeća Mastercard debitna kartica se više neće moći koristiti od 3. lipnja 2024. Ako Vašu novu Visa debitnu karticu niste zaprimili do polovice svibnja 2024. molimo da se javite u najbliži centar Banke ili pozivom u Kontakt centar Banke na besplatni broj telefona 0800 472 472.
  • 6) Imam ugovorenu uslugu obročne otplate debitnom karticom (debitna na rate). Mogu li uslugu nastaviti koristiti i od 3. lipnja 2024.?
  • Od 27. lipnja 2024. možete koristiti uslugu naknadne podjele na rate Visa debitnom karticom. Sve transakcije provedene u razdoblju nedostupnosti usluge možete podijeliti naknadno, u produljenom roku do 45 dana od dana knjiženja transakcije. Limit za podjelu na rate vidljiv je u Vašem mHPB mobilnom bankarstvu.
  • 7) Što će biti s nedospjelim ratama po debitnoj kartici na rate?
  • Sve nedospjele rate nastale debitnom Mastercard karticom nastavljaju dospijevati ugovorenom dinamikom i biti će prikazane na redovnim izvodima.
  • 8) Hoću li moći podizati gotovinu na bankomatima bez naknade?
  • Od 3. lipnja 2024. gotovinu možete podizati bez naknade Vašim Visa debitnim karticama u HPB mreži bankomata. Podizanje gotovine u MBNET mreži bankomata, kao i na bankomatima drugih banaka, bit će moguće uz naknadu sukladno važećoj Odluci o naknadama koja je dostupna na internetskoj stranici www.hpb.hr i u poslovnoj mreži Banke.
  • 9) Hoću li moći podizati gotovinu u uredima HP - Hrvatske pošte od 3. lipnja 2024.?
  • Podizanje gotovine debitnom i kreditnom karticom će biti omogućeno i u uredima HP - Hrvatske pošte od 3. lipnja 2024. sukladno važećoj Odluci o naknadama.
  • 10) Hoće li se promijeniti sigurnosni limiti po debitnoj kartici?
  • Dnevni limiti za korištenje Visa debitnih kartica su objavljeni na internetskim stranicama HPB-a Sigurnosni limiti, a mogu se mijenjati na zahtjev korisnika putem distribucijskih kanala HPB-a (mobilna i internetska aplikacija, Kontakt centar, u centrima HPB-a).
  • 11) Kako će se provoditi zamjena kreditnih kartica?
  • Sve Vaše Mastercard kreditne kartice zamijenit će Visa kreditne kartice. Nove Visa kreditne kartice poslane su na dopisnu adresu klijenta evidentiranu u HPB-u zaključno s 30. travnja 2024.:
    • Mastercard NOVA Revolving zamjenjuje se Visa kreditnom revolving karticom
    • Mastercard NOVA Charge zamjenjuje se Visa Jedna za sve karticom (charge i na rate)
    • Mastercard Standard Revolving zamjenjuje se Visa kreditnom revolving karticom
    • Mastercard Standard Charge zamjenjuje se Visa Jedna za sve karticom (charge i na rate) 
    Ako Vašu karticu niste zaprimili do sredine svibnja 2024. molimo da se javite u najbliži centar Banke ili pozivom na broj Kontakt centra 0800 472 472.
  • 12) Što je Visa kreditna revolving kartica?
  • Kreditna revolving kartica je kartica temeljem koje korisnik troškove podmiruje u odabranom postotku na ugovoreni datum dospijeća plaćanja.
     
    Više informacija o Visa kreditnoj revolving kartici pogledajte na poveznici https://www.hpb.hr/hr/kreditne-kartice/28.
  • 13) Što je kartica Visa jedna za sve?
  • Visa Jedna za sve kartica je kreditna charge kartica koja omogućava kupovinu na rate. Transakcije kupovine na prodajnim mjestima i podizanje gotovine na bankomatima se mogu podijeliti na rate unaprijed prije nastanka same transakcije ili nakon knjiženja transakcije putem distribucijskih kanala (mobilna i internetska aplikacija, Kontakt centar, u centrima HPB). Za podjelu na rate se obračunava naknada sukladno važećoj Odluci o naknadama. Sve transakcije koje nisu podijeljene na rate ili u iznosu manjem od 25,00 € dospijevaju na naplatu u cijelosti u obračunskom razdoblju.
  • 14) Hoće li za novu kreditnu karticu biti poslan i PIN?
  • Nove Visa kreditne kartice i pripadajući PIN-ovi, su izrađeni bez naknade za izdavanje kartice i PIN-a. Kartica i PIN zasebno su poslani zaključno s 30. travnja 2024. na dopisnu adresu evidentiranu u HPB-u. Uz karticu je poslana i detaljna obavijest o funkcionalnostima nove Visa kreditne kartice koja će zamijeniti Vašu postojeću Mastercard kreditnu karticu.
  • 15) Kada se može početi koristiti nova kreditna kartica?
  • Visa kreditnu karticu možete koristiti na bankomatima i prodajnim mjestima od 3. lipnja 2024. kada prestaje mogućnost korištenja postojeće Mastercard kreditne kartice.
  • 16) Hoće li doći do promjene odobrenog limita po kreditnoj kartici od 3. lipnja 2024.?
  • Odobreni limiti po Mastercard kreditnim karticama ostaju važeći i po Visa kreditnim karticama.
  • 17) Kako će se dijeliti transakcije na rate kreditnom karticom od 3. lipnja 2024.?
  • Korisnici kartice od 3. lipnja 2024. za podjelu na rate, mogu koristiti novu funkcionalnost podjele na rate PRIJE učinjene transakcije, putem svog mobilnog bankarstva, odabirom jednog od tri dostupna modela otplate na 3, 6 ili 12 rata.
    Korištenje usluge naknadne podjele transakcija na rate moguće je od 27. lipnja 2024. Podizanje gotovine na svim bankomatima HPB-a moguće je podijeliti na rate prije i nakon transakcije podizanja gotovine isključivo putem mobilnog bankarstva i u centrima Banke.
  • 18) Što će biti s ratama koje još nisu otplaćene po kreditnoj kartici?
  • Sve nedospjele rate nastale Mastercard kreditnom karticom nastavljaju dospijevati ugovorenom dinamikom i bit će prikazane na obavijesti o učinjenim troškovima Visa kreditnim karticama.
  • 19) Kako će se nakon 3. lipnja 2024. dostavljati izvod po kreditnoj kartici?
  • Obavijesti o učinjenim troškovima po karticama dostavljat će se na isti način, odnosno, ugovorenim kanalom dostave.
  • 20) Hoće li mi se sada izdati kartica po računu za koji ranije nisam imao karticu (B-free, tekući račun za neredovita primanja, žiro račun)?
  • Neće, osim ako ste korisnik (vlasnik/opunomoćenik/zakonski zastupnik/skrbnik) tekućeg računa, zaštićenog računa ili računa posebnih namjena.
  • 21) Ranije sam imao ugovorenu MasterCard Standard revolving karticu i MasterCard Nova revolving karticu, hoće li mi biti izdane nove zamjenske kartice?
  • Ako ste prethodno imali MasterCard Standard revolving karticu i MasterCard Nova revolving karticu sada su Vam izrađene i poslane dvije Visa revolving kartice, a svaka Visa revolving kartica će biti zamjena za jednu od Master kartica.
    Odobreni limit po kartici će biti isti kao na prethodnim karticama.
    Ako Vašu novu Visa kreditne kartice niste zaprimili do polovice svibnja 2024. molimo da se javite u najbliži centar Banke ili pozivom u Kontakt centar Banke na besplatni broj telefona 0800 472 472
  • 22) Ranije sam imao ugovorenu MasterCard Standard charge karticu i MasterCard Nova charge karticu, hoće li mi biti izdane nove kartice?
  • Ako ste prethodno imali MasterCard Standard charge karticu i MasterCard Nova charge karticu sada su Vam izrađene i poslane dvije Visa jedna za sve kartice, svaka Visa jedna za sve kartica će biti zamjena za jednu od prethodnih Master kartica.
    Odobreni limit po kartici će biti isti kao na prethodnim karticama.
    Ako Vašu novu Visa kreditne karticu niste zaprimili do polovice svibnja 2024. molimo da se javite u najbliži centar Banke ili pozivom u Kontakt centar Banke na besplatni broj telefona 0800 472 472
  • 23) Hoće li se mijenjati lokacije HPB bankomata od 3. lipnja 2024.
  • Od 3. lipnja neće biti promjena lokacija bankomata. Ažuran popis svih bankomata HPB-a dostupan je na službenoj mrežnoj stranici Banke www.hpb.hr.
  • 24) Hoće li se mijenjati datumi obračunskih ciklusa po kreditnim karticama?
  • Obračunski ciklus proknjiženih transakcija mijenja se sa zadnjeg dana u mjesecu na 5. u mjesecu, dok je dospijeće plaćanja mjesečnih troškova promijenjeno s 10. u mjesecu na 15.  u mjesecu. To znači da će se sve proknjižene transakcije od 6. u tekućem mjesecu do 5.  sljedećeg mjeseca obračunati i dospjeti na plaćanje 15. dana sljedećeg mjeseca.
  • 25) Hoće li se mijenjati postotak otplate učinjenih troškova na Visa revolving kreditnoj kartici u odnosu na MasterCard Nova kreditnu karticu?
  • Vaš ugovoreni minimalni postotak otplate učinjenih troškova po Mastercard NOVA revolving kartici ostaje nepromijenjen i po Vašoj Visa kreditnoj revolving kartici. Postotak otplate je naknadno moguće izmijeniti.
  • 26) Kako ću podmirivati svoje troškove po kreditnim karticama od 3. lipnja 2024.
  • Ugovoreno podmirenje mjesečnih obaveza po kreditnim karticama ostaje nepromijenjeno.
    Ugovoreno izravno terećenje Vašeg transakcijskog računa u Banci za podmirenje mjesečnih troškova bit će preneseno za plaćanje troškova po novim kreditnim karticama.
     
    Ako nemate ugovoreno terećenje Vašeg transakcijskog računa u Banci za podmirenje mjesečnih troškova, možete plaćati svoje dospjele obveze prema uputama u Obavijesti o učinjenim troškovima, koju Vam Banka dostavlja jednom mjesečno ugovorenim kanalom dostave.
  • 27) Kako ću sada potvrđivati online transakcije debitnom ili kreditnom karticom?
  • Ako niste korisnik usluge mobilnog ili internetskog bankarstva, za online kupovinu Visa debitnom ili kreditnom karticom potrebno je ugovoriti mToken uslugu u centrima Banke.
Krediti
Informacije za privatne korisnike (FAQ)
  • 1) Ostaje li od 1. lipnja 2024. jednaka visina anuiteta po kreditu?
  • Visina Vašeg anuiteta po kreditu ostaje neizmijenjena osim ako ste prethodno imali ugovoren poček/moratorij kredita. Instrukcije za otplatu kredita od 1. lipnja 2024. Banka je poslala u okviru zasebne obavijesti u svibnju 2024. godine.  
  • 2) Kako će se izvršavati uplate anuiteta ako je bio ugovoren poček/moratorij s plaćanjem kamate po isteku moratorija uz preostale anuitete?
  • Iznos redovnog anuiteta koji se ne uvećava za kamatu iz počeka/moratorija uplaćivat će se redovno (anuitet se smanjuje za mjesečnu obvezu kamate iz počeka/moratorija), a preostali iznos dospjele kamate iz počeka/moratorija evidentirat će se pod novim brojem. Instrukcije za otplatu redovnog kredita i navedene kamate su Vam dostavljene u zasebnoj obavijesti.
  • 3) Hoće li se trajni nalog za otplatu kredita i dalje redovno izvršavati iako je račun (broj kreditne partije) za uplatu kredita izmijenjen?
  • Trajni nalog za otplatu kredita ugovoren u NHB-u/HPB-u i dalje će se izvršavati kako je ugovoreno. Ukoliko anuitete kredita plaćate trajnim nalogom ugovorenim u nekoj drugoj banci, molimo Vas da ažurirate instrukciju za plaćanje s novim podacima koji su poslani na Vašu e-mail/dopisnu adresu.
  • 4) Hoće li se izravna obustava s plaće i dalje redovno izvršavati iako je broj kredita promijenjen?
  • Ako se uplata anuiteta vrši putem izravne obustave s Vaše plaće, molimo Vas da
    o novoj instrukciji za plaćanje obavijestite Vašeg poslodavca. Nova instrukcija je u primjeni od 1. lipnja 2024.
  • 5) Mijenjaju li se podaci za uplatu na kredit od 1. lipnja 2024.?
  • Od 1. lipnja 2024. se mijenjaju podaci za uplatu na kredit.
    Uplatu na kredit možete izvršiti u bilo kojem centru Banke izravno na broj kredita ili temeljem platnog naloga kroz mobilno ili internetsko bankarstvo Banke ili drugih banaka i to na način da se uplata izvrši na IBAN Hrvatske poštanske banke HR4623900011070000029, model primatelja 00, a poziv na broj primatelja 99xxxxxxxx (novi broj partije kredita). Obavijest s novim brojem kredita je poslana svim korisnicima kredita tijekom svibnja 2024. godine.
  • 6) Kako će se mijenjati kamatna stopa po kreditu?
  • Kamatna stopa po kreditima će se ubuduće mijenjati 1. siječnja i 1. srpnja. Svim korisnicima kredita Banka šalje obavijesti o izmjeni kamatne stope s novim iznosom anuiteta.