Debitne kartice koriste se za plaćanje roba i usluga na prodajnim mjestima, te podizanje gotovog novca na bankomatima. Gotov novac možete podizati 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, na preko 600 naših bankomata diljem Hrvatske.
Za što mogu koristiti debitne kartice?
Za raspolaganje sredstvima s tekućeg i žiro računa 24 sata dnevno
Koja je razlika između debitne i kreditne kartice?
Debitna kartica omogućuje plaćanje ili podizanje gotovog novca koji je raspoloživ na tekućem ili žiro računu.
Prilikom plaćanja debitnom karticom, novac se odmah skida s računa.
Kreditna kartica omogućuje otplatu troškova jednokratno uz odgodu, u željenom postotku ili na rate. Računi za plaćanja kreditnom karticom stižu na mjesečnoj bazi.
Koje su debitne kartice dostupne u HPB-u?
Visa Debit kartica tekućeg računa
Jednostavno raspolaganje sredstvima na tekućem računu 24 sata dnevno
Podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na bankomatima HPB-a
Beskontaktno plaćanje do 40 EUR
Kupovina putem interneta
Mogućnost ostvarenja brojnih pogodnosti na prodajnim mjestima
Globalnu prihvaćenost te sigurno plaćanje na prodajnim mjestima i online trgovinama
Visa debit kartica žiro računa
Jednostavno raspolaganje sredstvima na tekućem računu 24 sata dnevno
Podizanje gotovog novca bez plaćanja naknade na bankomatima HPB-a
Beskontaktno plaćanje do 40 EUR
Kupovina putem interneta
Mogućnost ostvarenja brojnih pogodnosti na prodajnim mjestima
Globalnu prihvaćenost te sigurno plaćanje na prodajnim mjestima i online trgovinama
Kako mogu zatražiti izdavanje Visa debitne kartice?
Otvaranjem tekućeg računa.
Tko može postati korisnikom debitne kartice?
Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.
Primio sam prvo primanje na tekući račun u HPB-u. Mogu li dobiti debitnu karticu?
Poželjno je da na tekući račun budu uplaćena najmanje 3 mjesečna primanja, ali karticu možete zatražiti i ranije.
Mogu li se svojom karticom koristiti odmah?
Kartica se dostavlja na vašu adresu neaktivirana i može se upotrijebiti nakon aktivacije na način opisan u pismu uz karticu. VAŽNO: Prvo je potrebno napraviti barem jednu kontaktnu transakciju umetanjem kartice u bankomat ili u POS uređaj na prodajnom mjestu.
Kada upotrebljavati beskontaktnu Visa debitnu karticu?
Beskontaktna Visa debitna kartica može se upotrebljavati za male i velike iznose (u okviru dnevnog limita). Jednostavnim prislanjanjem kartice uz terminal koji podržava beskontaktno plaćanje provodite kupnju brzo i jednostavno. Može se upotrebljavati i za isplate gotovog novca na bankomatima koji imaju mogućnost beskontaktne isplate.
Do kojeg iznosa mogu plaćati bez unosa PIN-a?
Beskontaktne transakcije na prodajnim mjestima mogu se provesti s PIN-om i bez njega. Transakcija do 40 EUR realizirat će se prislanjanjem kartice uz terminal bez PIN-a, dok je za veće iznose potreban unos PIN-a. Limit od 40 EUR trenutačno vrijedi za hrvatsko tržište. Limiti za strana tržišta mogu biti veći/manji od onih koji vrijede na hrvatskom tržištu. Za isplate gotovog novca potreban je unos PIN-a, bez obzira na iznos isplate.
Moja beskontaktna kartica ne radi
Da bi se beskontaktna funkcija aktivirala, prvo je potrebno napraviti barem jednu kontaktnu transakciju umetanjem kartice u bankomat (dovoljno je i pogledati stanje po računu) ili u POS uređaj na prodajnom mjestu. Ukoliko vaša kartica i dalje ne radi, javite se u bilo koji centar Banke ili na [email protected]
Mogu li se mijenjati dnevni limiti?
Dnevni limiti mogu se mijenjati do ukupnog raspoloživog iznosa po vašem transakcijskom računu.
Izgubio sam svoj PIN. Kako da dođem do svog PIN broja?
Potrebno je ispuniti zahtjev za ponovnim izdavanjem PIN-a u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Koja je naknada za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?
Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.
Koji su limiti po debitnoj kartici izdanoj od strane Hrvatske poštanske banke?
Odlukom o limitima u poslovanju s građanima propisani su najviši dnevni i četverodnevni sigurnosni limiti za podizanje gotovine i iznos plaćanja debitnom karticom po tekućim i žiro računima građana. Dnevni limit za podizanje gotovine iznosi 670,00 EUR, a za plaćanje 1.330,00 EUR dok četverodnevni limit za podizanje gotovine iznosi 1.070,00 EUR, a za plaćanje 2.000,00 EUR. Zahtjev za povećanje limita po kartici moguće je potpisati i predati u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima. Limit za kupnju roba i usluga moguće je izmijeniti jednokratno putem digitalnih kanala.
Izgubio / izgubila sam / ukradena mi je kartica. Što je potrebno poduzeti?
Trebali biste što prije kontaktirati telefonski broj Banke za blokadu kartica 01 4804 464 (0-24h) kako bi djelatnici Banke blokirali vašu karticu i time spriječili eventualno zlouporabu. Broj je naveden na svim HPB karticama te na svim bankomatima Banke. Kartice je također moguće privremeno blokirati kroz aplikaciju internetskog ili mobilnog bankarstva, ukoliko ste korisnik navedenih usluga. Nakon blokade kartice pozivom u Banku ili korištenjem aplikacija, potrebno je u što kraćem roku napraviti i pisanu prijavu gubitka ili krađe kartice u vama najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Tek nakon što Direkcija kartičnog poslovanja zaprimi i pisanu prijavu, pristupa se izradi nove kartice i novog PIN-a. Nova kartica ima novi broj, a vrijedi do datuma koji je imala izgubljena, odnosno ukradena kartica.
Kartica mi je zadržana u bankomatu. Kome se trebam javiti?Nova sekcija
Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.
Putem vašeg govornog automata pokušao sam provjeriti stanje svog tekućeg računa, no ne znam što je to kontrolni broj i gdje se nalazi?
Kontrolni broj je troznamenkasti broj koji se nalazi na poleđini kartice.
Na mojoj kartici piše valjanost do 12/24. Što to znači i kada mogu očekivati novu karticu?
To znači da vaša kartica vrijedi do 31.12.2024. godine. Kratko prije isteka roka važenja Kartice Banka će Klijentu dostaviti Zamjensku Karticu, s jednakim Personaliziranim sigurnosnim vjerodajnicama, poštom na adresu koju je Klijent prijavio Banci. Ako Klijent ne primi Zamjensku Karticu prije isteka roka važenja postojeće Kartice, dužan je o tome odmah obavijestiti Banku.
Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju karticu?
Osnovni korisnik kartice može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.
Može li opunomoćena osoba po tekućem računu podići karticu vlasnika računa u poslovnici?
Karticu tekućeg računa može podići samo vlasnik računa, ne i opunomoćena osoba, no vlasnik tekućeg računa može podići kartice ovlaštenika po svom tekućem računu.
Kakva je to kartica za mlade?
Riječ je o Visa prepaid kartici za mlade Ideeeš! koja pruža potpunu kontrolu nad troškovima. Nema minusa, članarine niti naknade, može se višekratno puniti. Kartica je prihvaćena u cijelom svijetu, za plaćanje roba i usluga na Visa prodajnim mjestima, kao i podizanje gotovog novca na bankomatima i plaćanje putem interneta. Kartica je dostupna svim korisnicima starijima od 14 godina.
Sigurno korištenje kartica
Koje su prednosti korištenja kartice za kupnju na prodajnim mjestima?
nije potrebno nositi gotovinu
svaka provedena transakcija evidentira se u Banci i omogućuje transparentno praćenje troškova potrošnje
Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na prodajnim mjestima
PIN naučite napamet, ne zapisujte ga niti ga nosite uz karticu; radi lakšeg pamćenja PIN-a na bankomatima HPB-a moguća je besplatna promjena PIN-a uz preporuku izbjegavanja kombinacije brojeva koje je lako pogoditi (npr. datum ili godina rođenja, četiri iste znamenke, 1234…)
kod zaprimanja kartice obavezno se potpišite na potpisnoj traci na poleđini kartice
karticu aktivirajte tek po zaprimanju na neki od navedenih načina:
pozivom na govorni automat 072 472 472 – izbornik br. 4; Aktivacija kartice/unos prvih 6 znamenaka i zadnje 4 znamenke kartice te OIB-a
u poslovnicama Banke
pozivom na 0800 472 472
beskontaktno plaćanje možete koristiti tek nakon prve transakcije potvrđene PIN-om
karticu kojoj je istekao rok valjanosti uništite tako da je prerežete preko magnetske trake i čipa
prilikom plaćanja na prodajnom mjestu karticu nemojte ispuštati iz vida kako bi se izbjegle eventualne prijevare (dodatno terećenje, fotografiranje kartice ili prepisivanje podataka s kartice...)
ako primijetite gubitak/krađu kartice nazovite Kontakt centar Banke na broj telefona 01 4804 464 koji je dostupan od 0 do 24 sata ili napravite privremenu blokadu putem aplikacije mobilnog bankarstva i to što je prije moguće kako bi se spriječio nastanak neželjenih troškova
broj za blokadu kartica imajte zapisan na nekom dostupnom mjestu odvojenom od same kartice
redovno kontrolirajte troškove na računima provjerom stanja računa na bankomatima Banke, praćenjem prometa po računima putem aplikacije mHPB ili internetskog bankarstva Banke, provjerom mjesečnih izvješća po računima
karticu isključivo smije koristiti osoba čije je ime navedeno na kartici, a ukoliko želite da netko drugi raspolaže sredstvima na vašim računima potrebno je te osobe opunomoćiti uz izradu novih kartica koje glase na njihovo ime i prezime
kod podizanja gotovine na bankomatu ili plaćanja u trgovini rukom zaklonite tipkovnicu prilikom unosa PIN-a
Zaštita od zlouporabe kod korištenja kartice na internetu
čuvajte svoje kartice na sigurnom mjestu i ne ostavljajte ih bez nadzora
ne objavljujte fotografije svojih kartica na društvenim mrežama
sve podatke o karticama, PIN-ovima, tokenu/mTokenu čuvajte u tajnosti i ne odajte ih nikome osobno, putem telefona ili drugih sredstava za komunikaciju
ne šaljite podatke s kartica, kao ni fotografije kartica elektronskom poštom ili nekom od aplikacija za slanje poruka - za prodaju robe, npr. preko Njuškala, nije potrebno kupcu slati fotografiju kartice, dovoljno je dostaviti podatak o IBAN-u
ako primite elektroničku poštu sumnjivog sadržaja ili primatelja ne otvarajte poveznice iz poruke niti odgovarajte na poruke – Banka, Mastercard, Visa, Paypal, Google i slične institucije neće vas elektroničkom poštom tražiti nikakve korisničke podatke (lozinke, korisničko ime, broj kartice i dr.)
prilikom plaćanja na internetskim prodajnim mjestima obratite pozornost je li stranica na kojoj namjeravate izvršiti kartično plaćanje sigurna, odnosno, počinje li adresa stranice s HTTPS, dok stranice koje započinju s HTTP izbjegavajte
izbjegavajte kartična plaćanja te unošenje bilo kakvih podataka o kartici ukoliko ste spojeni na javnu WI-FI mrežu
izbjegavajte kupovine preko neprovjerenih oglasa na društvenim mrežama (Facebook, Instagram i sl.), a naročito kad se radi o robi poznatih robnih marki po nevjerojatno povoljnim cijenama. Najčešće se radi o lažnim stranicama koje služe za prikupljanje i krađu osobnih podataka i podataka o kartici, a roba često ne bude isporučena. Na taj način otuđeni podaci korisnika mogu se od strane lopova koristiti za plaćanje na drugim internetskim trgovinama, pri čemu korisnici tek naknadno uočavaju da su njihovi računi terećeni za transakcije koje oni nisu izvršili
nagradne igre koji pozivaju potencijalne korisnike na sudjelovanje ili ih obavještavaju o već osvojenoj nagradi vrlo često se koriste u svrhu prevare. U većini slučajeva nagradne igre vezane su za osvajanje mobilnih uređaja, računala, brendirane robe, avio karata i slično
nikako nemojte slati jednokratnu zaporku (Token, mToken) SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom i drugim aplikacijama za slanje poruka
ukoliko obavljate jednokratnu kupovinu računalnih igrica ili nekih drugih aplikacija na nekom od uređaja koje nemate pod kontrolom (npr. Playstation konzoli, mobitelu neke druge osobe, a posebice mobitelu kojeg koriste djeca) dobro provjerite jesu li podaci o kartici ostali zapamćeni na tom uređaju te ih u tom slučaju obrišite
izbjegavajte prijave na usluge s besplatnim probnim periodom od nekoliko dana za koje se prilikom prijave traži unos podataka s kartice (osim ako se radi o provjerenom prodajnom mjestu) ili pak za takve registracije koristite kartice za koje imate potpunu kontrolu moguće potrošnje (npr. HPB Visa prepaid karticu)
u slučaju da vam nakon izvršenog plaćanja roba nije dostavljena ili vam je dostavljena oštećena ili pogrešna roba, odnosno da vam usluga koju ste platili nije bila omogućena, dužni ste najprije pokušati problem riješiti s prodajnim mjestom. Tek kad iskoristite sve dostupne mogućnosti za rješavanje spora s prodajnim mjestom, a i dalje smatrate da ste oštećeni, kontaktirajte Banku putem nekog od dostupnih kanala (poslovnice Banke, internetsko bankarstvo, poziv Kontakt centru) te će vam Banka pokušati pomoći u skladu s pravilima kartičnih transakcija
redovno ažurirajte svoj internetski preglednik i antivirusne programe na uređajima s kojih obavljate kupovinu na internetu
Što učiniti u slučaju nepoznatih troškova za koje ste sigurni da ih niste napravili?
odmah kontaktirajte HPB Kontakt centar koji radi 24 sata dnevno radi provjere troškova i blokade kartice te sprječavanja daljnjeg korištenja kartice odnosno generiranja novih neželjenih troškova
ili privremeno blokirajte karticu putem aplikacije mobilnog bankarstva