Osnovni račun za osjetljivu skupinu klijenata * definiran je Zakonom o usporedivosti naknada, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu osnovnom računu
Osjetljiva skupina klijenata *
Prema Zakonu o socijalnoj skrbi, osjetljivoj skupini klijenata pripadaju korisnici jednog ili više prava:
zajamčene minimalne naknade; naknade za osobne potrebe korisnika smještaja; naknada za redovito studiranje; osobne invalidnine; doplatka za pomoć i njegu; naknade do zaposlenja.
Što dobivam unutar usluge osnovnog računa?
Transakcijski račun u domaćoj valuti
Pristup sredstvima 24 sata dnevno uz Debit Mastercard beskontaktnu karticu, Visa karticu ili Maestro karticu osnovnog računa
Korištenje usluga internetskog bankarstva ili mobilnog bankarstva
Minimalno 10 besplatnih bezgotovinskih nacionalnih platnih transakcija u domaćoj valuti za korisnike osnovnog računa iz osjetljive skupine klijenata
Uz Osnovni račun nije moguće ugovoriti prekoračenje.
Što trebam od papira?
Potrebna je važeća identifikacijska isprava (npr. osobna iskaznica ili putovnica)
Potvrda o OIB – u ako nije naveden na identifikacijskoj ispravi
Javna isprava koja sadržava podatak o prebivalištu ako isto nije navedeno na identifikacijskoj ispravi
Dodatno – za osjetljivu skupinu klijenata: Rješenje Hrvatskog zavoda za socijalni rad ili drugi dokaz o korištenju prava uređenih Zakonom o socijalnoj skrbi.
Mjesečna naknada za vođenje osnovnog računa iznosi 2,65 eura
Mjesečna naknada za vođenje osnovnog računa za osjetljivu skupinu iznosi 0 eura
Možete opunomoćiti 2 osobe
Preko 1.500 isplatnih mjesta
Poslovanje s fizičkim osobama
Kako glasi SWIFT Banke?
SWIFT Banke je HPBZHR2X.
Mogu li slijepe ili nepismene osobe otvorit tekući račun?
Nepismene osobe prihvaćaju opće uvjete Banke stavljanjem otiska prsta na obrazac Ugovora. Slijepe ili slabovidne osobe prihvaćaju opće uvjete Banke kao i sve druge, poslovno sposobne osobe vlastoručnim potpisom na obrazac Ugovora. Zaposlenik Banke je dužan pročitati opće uvjete poslovanja s fizičkim osobama nepismenoj, slijepoj ili slabovidnoj osobi. Nepismena ili slijepa osoba može biti u pratnji s osobom od povjerenja koja će joj pročitati – objasniti ugovore, opće uvjete i ostalu dokumentaciju te ujedno može provjeriti ispravnost unesenih podataka koje nepismena ili slijepa osoba ne bi mogla samostalno i pravovremeno uočiti.
Želim zatvoriti svoj tekući račun u banci. Što trebam učiniti?
Tekući račun možete zatvoriti u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima, a potrebno je sljedeće:
vratiti karticu tekućeg računa vlasnika i opunomoćenika ukoliko postoje
vratiti uređaje za identifikaciju klijenta (token) te druge isprave i dokumente vezane za poslovanje po računu
podmiriti sve obveze po računu i kreditnim karticama vezanim uz isti
Kako glasi IBAN Banke?
IBAN Banke je HR46 2390 0011 0700 0002 9.
Tko može otvoriti tekući račun u HPB-u?
Tekući račun može otvoriti:
poslovno sposobna fizička osoba, rezident i nerezident;
maloljetna osoba u radnom odnosu;
maloljetna osoba uz zakonskog zastupnika;
osoba pod skrbništvom uz skrbnika.
Nisam državljanin Republike Hrvatske, što mi je potrebno za otvaranje računa u Banci?
Strani državljani mogu otvoriti račun u poslovnici Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u) koji je prethodno izdala Porezna uprava RH.
Može li se ukinuti trajni nalog?
Trajni nalog može se ukinuti na zahtjev vlasnika transakcijskog računa u poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
Što je to trajni nalog?
To je nalog kojim vlasnik transakcijskog računa ovlašćuje Banku da u njegovo ime i za njegov račun obavlja redovita plaćanja. On se može ugovoriti u jednakim ili različitim iznosima, a prilikom njegovog ugovaranja određuje se i datum izvršavanja naloga.
Može li opunomoćena osoba po transakcijskom računu zadati trajni nalog po istom?
Ne može. To može učiniti samo vlasnik transakcijskog računa.
Mogu li se u HPB-u naplatiti čekovi neke inozemne banke?
Hrvatska poštanska banka preuzima isključivo bankarske inozemne čekove u valuti EUR njemačkih banaka, dok je za inozemne čekove u valuti EUR, izdane od strane ostalih banaka unutar EU potrebna dodatna provjera prije zaprimanja istih na inkaso.
Banka djeluje kao posrednik u poslovanju s inozemnim čekovima na način da sukladno međunarodnim standardima provjeri sve elemente inozemnog čeka te preusmjeri sredstva s računa izdavatelja istog na račun korisnika te nema utjecaj na sporazum između izdavatelja i korisnika inozemnog čeka.
Banka za ulogu posrednika naplaćuje naknadu.
Nasljednik sam po računu preminule osobe. Kome se moram javiti i što mi je od dokumentacije potrebno?
Potrebno je da se nasljednik/ci jave u poslovnicu Banke ili poštanski ured s važećim osobnim dokumentom i pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju (original ili kopija ovjerena kod javnog bilježnika). Ukoliko ostavinska rasprava nije pokrenuta i postoji mogućnost da će izdavanje rješenja o nasljeđivanju zahtijevati duže razdoblje Banku je potrebno obavijestiti o smrti vlasnika računa donošenjem smrtnog lista u poslovnicu Banke ili poštanski ured.
Postoji li mogućnost otvaranja računa iz inozemstva bez osobnog dolaska u poslovnicu Banke?
Banka može i temeljem propisno ovjerene specijalne punomoći i identifikacijskog dokumenta uspostaviti poslovni odnos s klijentom. Specijalnu punomoć i identifikacijski dokument ovjerava domaće ili strano nadležno tijelo sukladno posebnim propisima. Ovjera dokumenata (specijalna punomoć) ne smije biti starija od 3 (tri) mjeseca za nerezidenta odnosno 6 (šest) mjeseci za rezidenta.
U specijalnoj punomoći moraju biti navedeni svi potrebni identifikacijski podaci, pravne radnje i poslovi koje opunomoćenik može u ime i za račun vlasnika obavljati.
Hoće li banka izvršiti trajni nalog ako na transakcijskom računu nemam osigurana sredstva za njegovo izvršenje?
Izvršenje trajnog naloga, za koje na dan dospijeća nisu osigurana sredstva na transakcijskom računu s kojeg se izvršava plaćanje, provodi se na sljedeći način:
za kredit odobren u Banci sve dok se u cijelosti ne naplati dospjeli anuitet
25 dana za trajne naloge u korist kredita po mandatnim poslovima
15 dana za trajne naloge u korist računa fizičkih osoba otvorenih u Banci
7 dana za trajne naloge u korist računa otvorenih u drugim bankama.
Istekom navedenog roka, ukoliko se trajni nalog nije izvršio, Banka će vam dostaviti Obavijest o neizvršenju trajnog naloga i naplatiti naknadu sukladno važećim naknadama Banke. Nakon tri uzastopna neizvršenja Banka zatvara trajni nalog.
Gdje mogu otvoriti devizni račun i što mi je potrebno od dokumenata da bih ga otvorio?
Devizni račun možete otvoriti u poslovnicama Banke uz predočenje važećeg identifikacijskog dokumenta i potvrde o osobnom identifikacijskom broju (OIB-u). Otvaranje računa je besplatno.
Na kućnu adresu dobivam izvatke po tekućem računu koji mi nisu potrebni i želio bih ukinuti tu uslugu. Što je potrebno učiniti?
Zahtjev za ukidanjem slanja izvatka na kućnu adresu možete podnijeti u bilo kojoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Osim usluge slanja izvatka na kućnu adresu, Banka nudi mogućnost slanja izvatka putem email-a, a izvadak o promjenama stanja i transakcijama po računu možete zatražiti u svim poslovnicama Banke.
Što je potrebno napraviti kako bih aktivirao SMS/E-mail uslugu i koliki je mjesečni trošak usluge?
Informacije o stanju računa možete saznati u svim poslovnicama i na bankomatima Banke, uredima Hrvatske pošte ili putem usluga izravnog bankarstva Banke koje, ako nemate ugovoreno, možete ugovoriti u svim poslovnicama Banke i uredima Hrvatske pošte.