● O rezultatima
Ponosan sam na rezultat koji je tim kojem sam na čelu ostvario u godini koja nam je svima promijenila način na koji živimo, radimo i sudjelujemo u ekonomskom životu. Ostvareni rezultat proizlazi iz kombinacije različitih faktora, što se prvenstveno odnosi na racionalno upravljanje troškovima i kapitalom i poboljšanu kvalitetu kreditnog portfelja. Rekordnoj profitabilnosti doprinijelo je i unaprjeđenje sustava upravljanja rizicima, zbog čega su zabilježeni niži ispravci vrijednosti u okviru privremenih supervizorskih mjera, kao i neto promjene rezerviranja, u značajnom dijelu vezano uz jedan pravomoćno okončan spor u korist Banke, objašnjava Badurina.
● O kreditima
Banka je u gotovo svim relevantnim kategorijama bilance ostvarila rast tržišnog udjela pri čemu se izdvajaju krediti stanovništvu s višestruko bržim rastom volumena od sektorskog prosjeka (HPB 10,3%, sektor 2,3%), gdje smo uspješno participirali u APN programu s volumenom od 725 milijuna kuna za 1.080 klijenata. Čelni čovjek HPB-a zadovoljan je i sa strukturom novih izloženosti u pogledu dobne strukture klijenata kao i strukture izloženosti u pogledu konzumacije kapitala.
● O pomoći klijentima
HPB je od samog početka pandemije iskazala predanost ublažavanju posljedica krize koju je ona izazvala odobravanjem 2500 pojedinačnih mjera potpore za pogođene klijente. U 2020. odobreno je 340 moratorija za poslovne subjekte, što se odnosi na 1.914 milijuna kuna izloženosti, odnosno 22,6% nedospjelih bruto kredita gospodarstvu dok su stanovništvu odobreni moratoriji u iznosu 397 milijuna kuna, što je 5,1% bruto kredita tom segmentu.
● O 2021.
U 2021. predsjednik Uprave HPB-a očekuje još veći tržišni rast te najavljuje da je cilj podržati napore Vlade RH u realizaciji plana oporavka, otpornosti i obnove. Usporedno s tim, nastavit ćemo provoditi optimizaciju, ali razvoj ljudi će nam i dalje biti prioritet. Bez ulaganja u ljudski kapital Banka neće moći trčati brže od drugih na ovom vrlo kompetitivnom tržištu, a to je ujedno i preduvjet za provedbu digitalizacije koja je svakako najbitniji aspekt optimizacije i nešto što klijenti očekuju.
● O budućnosti
Badurina naglašava da HPB ima snagu i ambiciju pozicionirati se kao tržišni igrač koji želi biti najbolji za svoje klijente, zajednicu i dioničare, bazirano na društveno i okolišno odgovornom poslovanju što se očituje u misiji stvaranja uvjeta za bolji život u Hrvatskoj. Na nama je, kaže, da osiguramo odgovarajuću podršku svim programima nacionalne razvojne strategije te apsorpciji sredstava iz višegodišnjih financijskih okvira za koje se izborila Vlada.
Nakon razdoblja pandemije, Badurina HPB vidi kao banku sa značajnim tržišnim udjelom koja se agilnošću, tehnologijama i prilagođenošću tržištu pozicionirala među lidere. Vjerujem u kvalitetu naših ljudi, a samo dodatnim i kontinuiranim ulaganjima u njihove kompetencije možemo biti brži, bolji i konkurentniji. Uvjeren sam kako možemo pratiti globalne trendove u pogledu naprednih tehnologija te biti banka za 21. stoljeće.