eBankarstvo

Uočene prijevare klijenata putem socijalnog inženjeringa – lažne SMS ili whatsapp poruke za plaćanja uslijed gubitka/oštećenja mobilnog uređaja srodnika

Obavještavamo klijente o uočenoj pojačanoj aktivnosti prevaranata koji putem socijalnog inženjeringa klijentima dostavljaju prijevarne SMS ili whatsapp poruke te od njih zahtijevaju uplate zbog nemogućnosti pristupa bankovnom računu srodnika (sina, rođaka i sl.) uslijed gubitka ili oštećenja mobilnog uređaja.
 
Molimo Vas da ne postupate ukoliko zaprimite SMS ili whatsapp poruku s nepoznatog mobilnog broja po kojoj se od vas očekuje:
  • plaćanje prema računu na koji do sada niste plaćali
  • potvrda poveznice te unošenje broja tokena i kodova koje generira token (OTP, MAC ili MDS)
  • potvrda podataka o platnim karticama (broj kartice i CVV2 kod)
  • potvrda osobnih podataka, kao što su dostava preslike podataka s kartica, preslike osobne iskaznice, podatka o stanjima računa i sl.
 
Upozoravamo kako je riječ o lažnoj poruci te pozivamo na oprez:
  • ne otvarajte poveznice i nikako ne postupajte po uputama iz poruke ili na stranici koja se otvara putem linka
  • nepoznatim osobama ne dostavljajte nikakve podatke - osobne i/ili podatke vezane uz financijsko poslovanje
  • poruku izbrišite iz svog mobitela ili maila
  • prilikom komunikacije, financijskog poslovanja i plaćanja prema nepoznatim osobama općenito
  • odvojite vrijeme i prije svake financijske transakcije dobro provjerite činjenice komunicirane u SMS ili whatsapp poruci koju ste zaprimili.
Navedeno može upućivati na prijevaru te vas molimo za iznimni oprez prilikom zaprimanja takvih poruka.
Detaljnije informacije o prijevarama i kako se zaštititi od njih mogu se saznati na web stranicama:
Sigurnost HPB internetskog bankarstva
Sigurnost HPB mobilnog bankarstva
https://www.hub.hr/hr/sigurnost-na-internetu/vrste-prijevara/vrste-prijevara-i-kako-ih-izbjeci 
https://webheroj.hr/