eBankarstvo

HPB istraživanje: Generacija Z o mobilnom bankarstvu

12. 7. 2021.
HPB istraživanje: Generacija Z o mobilnom bankarstvu

Oni su među prvim pripadnicima generacije Z, odrastaju uz tehnologiju i oblikuju svijet po svojim prioritetima postavljajući izazove i pred sebe i pred cijelo društvo. HPB je provela istraživanje preferencija i očekivanja studenata Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu i  Ekonomskog fakulteta u Osijeku o mobilnom bankarstvu, u kojem smjeru ide njegov razvoj i što bi željeli da im omogući te kako biraju banku i što su njihovi najvažniji financijski ciljevi.
 
Više od trećine, 35%, kaže da je njihov financijski cilj povećanje stabilnosti financija, a odmah iza s 31% upravljanje troškovima. Štednja je zastupljena s 24%, iz današnje perspektive nemaju puno potrebe čuvati za crne dane, a veseli da nisu zaduženi pa se izlazak iz duga jedva navodi u  odgovorima.   
 
Pogodnosti, povjerenje u banku i preporuke bliskih ljudi igraju presudnu ulogu pri izboru banke, a poslovnice posjećuju samo iznimno, „ako se mora“. Pregled stanja, kupnja i plaćanje su najčešće korištene funkcionalnosti mobilnog bankarstva dok sigurnost, jednostavnost korištenja i brzina aplikacije određuju njegovu kvalitetu.  
 
Na pitanje koje funkcionalnosti aplikacije mobilnog bankarstva na hrvatskom tržištu ne nude, a trebale bi, najčešći je odgovor trgovina kriptovalutama (54%), slijedi mogućnost odabira grafičkog personaliziranog rješenja kartice te osiguranje mobitela.
 
Zanimljiva su predviđanja kako će razvoj aplikacija mobilnog bankarstva napredovati u narednih tri do pet godina: mobilna plaćanja će postati standard smatra 38% sudionika ankete, 21% vjeruje da će glavni smjer biti digitalizacija valuta, 17% kaže da je to integracija mobilnog bankarstva s umjetnom inteligencijom, 11% studenata očekuje da će mobilno bankarstvo postati njihov osnovni financijski savjetnik, a 13% ispitanika kaže da će mBanking u potpunosti zamijeniti fizičke poslovnice. 
 
Tijekom 2021. kada HPB obilježava 30 godina poslovanja iznimnu pažnju posvećujemo potrebama i očekivanjima sadašnjih i potencijalnih klijenata u nastojanju da svojim digitalnim razvojem još više doprinesemo boljem korisničkom iskustvu. Naš je zadatak pravovremeno prepoznavati potrebe korisnika kako bismo im ponudili brza i sigurna rješenja, a programima financijske pismenosti potaknuli da odgovorno upravljaju vlastitim financijama.
Povratak na novosti