eBankarstvo

Mastercard Identity Check usluga

Za sigurno korištenje Maestro i Mastercard kartica
Mastercard Identity Check usluga
HPB omogućava svojim klijentima, korisnicima Maestro i Mastercard kartica, kupnju putem interneta uz najviši stupanj zaštite od neovlaštenog korištenja podataka s kartice putem 3-D Secure sustava. Korištenje ove usluge je potpuno besplatno i ne zahtjeva poseban softver na vašem računalu.

Što su 3-D Secure i Mastercard Identity Check?

3-D Secure je sustav koji omogućuje odobrenje internetskog plaćanja karticom samo ovlaštenom korisniku kartice i može se koristiti na svim internetskim prodajnim mjestima koja omogućuju plaćanje Maestro i Mastercard karticama i označena su oznakom Mastercard SecureCode:



Za potvrdu internetskih plaćanja Maestro i Mastercard karticama na prodajnim mjestima koja podržavaju Mastercard Identity Check, korisnici kartica HPB-a mogu koristiti token ili mToken.
Pomoć pri odabiru kartice
  • Koja je naknada za podizanje gotovine na bankomatima drugih banaka u zemlji i inozemstvu?
  • Naknade za poslovanje karticama možete provjeriti ovdje.
  • Izgubio sam svoj PIN. Kako da dođem do svog PIN broja?
  • Potrebno je ispuniti zahtjev za ponovnim izdavanjem PIN-a u najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu.
  • Na mojoj kartici piše valjanost do 12/24. Što to znači i kada mogu očekivati novu karticu?
  • To znači da vaša kartica vrijedi do 31.12.2024. godine. Kratko prije isteka roka važenja Kartice Banka će Klijentu dostaviti Zamjensku Karticu, s jednakim Personaliziranim sigurnosnim vjerodajnicama, poštom na adresu koju je Klijent prijavio Banci. Ako Klijent ne primi Zamjensku Karticu prije isteka roka važenja postojeće Kartice, dužan je o tome odmah obavijestiti Banku.


     
  • Koji su limiti po debitnoj kartici?
  • Odlukom o limitima u poslovanju s građanima propisani su najviši dnevni i četverodnevni sigurnosni limiti za podizanje gotovine i iznos plaćanja debitnom karticom po tekućim i žiro računima građana. Dnevni limit za podizanje gotovine iznosi 5.000 kuna, a za plaćanje 10.000 kuna dok četverodnevni limit za podizanje gotovine iznosi 8.000 kuna, a za plaćanje 15.000 kuna. Zahtjev za povećanje limita po kartici moguće je potpisati i predati u poslovnicama Banke ili poštanskim uredima. Limit za kupnju roba i usluga moguće je izmijeniti jednokratno putem digitalnih kanala.
  • Izgubio / izgubila sam / ukradena mi je kartica. Što je potrebno poduzeti?
  • Trebali biste što prije kontaktirati telefonski broj Banke za blokadu kartica 01 4804 464 (0-24h) kako bi djelatnici Banke blokirali vašu karticu i time spriječili eventualno zlouporabu. Broj je naveden na svim HPB karticama te na svim bankomatima Banke. Kartice je također moguće privremeno blokirati kroz aplikaciju internetskog ili mobilnog bankarstva, ukoliko ste korisnik navedenih usluga. Nakon blokade kartice pozivom u Banku ili korištenjem aplikacija, potrebno je u što kraćem roku napraviti i pisanu prijavu gubitka ili krađe kartice u vama najbližoj poslovnici Banke ili poštanskom uredu. Tek nakon što Direkcija kartičnog poslovanja zaprimi i pisanu prijavu, pristupa se izradi nove kartice i novog PIN-a. Nova kartica ima novi broj, a vrijedi do datuma koji je imala izgubljena, odnosno ukradena kartica.
  • Što mi nudi Visa kartica na rate?
  • Visa kartica na rate omogućava obročnu otplatu troškova učinjenih u zemlji i inozemstvu. Svaka provedena transakcija u iznosu većem od 200 kuna automatski se dijeli na rate prema odabranom modelu otplate - 3, 6 ili 12 mjeseci. Model otplate birate prilikom ispunjavanja pristupnice za izdavanje kartice, a možete ga mijenjati putem govornog automata na 072 472 472 te kroz aplikacije internetskog ili mobilnog bankarstva. Za kupovinu koja se dijeli na rate obračunava se jednokratna naknada. Otplata na rate vrijedi za plaćanje roba i usluga na prodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu, podizanje gotovog novca na bankomatima te za plaćanje putem interneta.
  • Obračunsko razdoblje na mojoj kreditnoj kartici završilo je još prije nekoliko dana, a moj račun još uvijek nije terećen.
  • Naplata mjesečnih troškova kreditne kartice vrši se automatski terećenjem tekućeg računa 10 dana nakon završetka obračunskog razdoblja.
  • Kako mogu provjeriti stanje na kreditnoj kartici?
  • Stanje kreditne kartice možete provjeriti putem internetskog ili mobilnog bankarstva te pozivom na broj 072 472 472. Nakon uspostave veze na vašem telefonu birate tipku 3. Nakon toga je potrebno unijeti broj kreditne kartice te prve četiri znamenke vašeg OIB-a. Na taj način dobivate informacije o troškovima i limitima vaše kreditne kartice.
  • Putem vašeg govornog automata pokušao sam provjeriti stanje svog tekućeg računa, no ne znam što je to kontrolni broj i gdje se nalazi?
  • Kontrolni broj je troznamenkasti broj koji se nalazi na poleđini kartice.
  • Koja je prednost uporabe HPB Mastercard kartica u odnosu na kreditne kartice drugih banaka?
    • povoljne naknade za podizanje gotovine na bankomatima
    • mogućnost podizanja gotovine, plaćanja računa i uplata u poslovnicama FINA-e i uredima Hrvatske pošte
    • troškovi dospijevaju izravno na tekući račun i nije potrebno trošiti vrijeme za plaćanje na šalterima
    • odabir datuma terećenja tekućeg računa prema željama i mogućnostima korisnika, 5., 15. ili 25. u mjesecu
    • prijevremena otplata troškova bez naplate naknade
    • plaćanja u stranim valutama obračunavaju se u kunama
    • odobravanje revolving kredita u kunama
  • Primio sam prvo primanje na tekući račun u HPB-u. Mogu li dobiti Visa debitnu karticu?
  • Poželjno je da na tekući račun budu uplaćena najmanje 3 mjesečna primanja, ali karticu možete zatražiti i ranije.
  • Je li moguće prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici u potpunosti ili djelomično?
  • Ukoliko korisnik želi prijevremeno podmiriti troškove po kreditnoj kartici djelomično ili u cijelosti, željeni iznos može uplatiti u korist kartice u poslovnicama Banke, uredima Hrvatske pošte, poslovnicama Fine te putem internetskog bankarstva. Po izvršenoj uplati korisnik treba tražiti prijevremenu otplatu troškova u poslovnici ili putem internetskog bankarstva.
  • Tko može postati korisnikom Mastercard kartice?
  • Kartica se može izdati svakoj poslovno sposobnoj osobi za koju Banka procijeni da može sigurno i na vrijeme podmirivati sve troškove i obveze nastale korištenjem kartice i koja se obvezuje postupati u skladu s Općim uvjetima.
  • Tekući račun mi je blokiran, kako mogu podmiriti dospjele obveze na računu kartice bez da uplaćujem sredstva na tekući račun?
  • Dugovanje po računu kartice moguće je podmiriti uplatom na račun kartice u poslovnici Banke ili uplatom na:

    IBAN Banke: HR4623900011070000029
    Model: 00
    Poziv na broj: broj računa kartice
  • Kartica mi je zadržana u bankomatu. Kome se trebam javiti?
  • Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, kartica će biti izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja bankomata i dostavljena u pripadajuću poslovnicu gdje ju možete preuzeti. Ukoliko je ne preuzmete u roku od pet dana, kartica će biti poslana na vašu kućnu adresu. Ako izdavatelj vaše kartice nije Hrvatska poštanska banka, vaša kartica bit će izvađena iz bankomata prilikom redovnog punjenja, bankomata. Izvađenu karticu možete preuzeti isključivo u poslovnici Banke kamo će biti dostavljena nakon vađenja. Ako je kartica zadržana u bankomatu koji je smješten uz poslovnicu, povrat kartice možete zatražiti u radno vrijeme poslovnice. U tom slučaju radnici poslovnice provjerit će zbog čega je kartica zadržana i vratiti je, ako se utvrdi da za to nema prepreka. Ako je kartica oduzeta na zahtjev banke, odnosno, institucije koja je izdala karticu, povrat je moguć isključivo uz pisanu suglasnost banke, odnosno, institucije koja ju je izdala. Korisnik može zatražiti i hitno vraćanje kartice, ali u tom slučaju mora podmiriti trošak hitnog vraćanja kartice. Iznos troška ovisi o lokaciji bankomata. Upute o načinu podmirenja troška i preuzimanja kartice korisnik će dobiti telefonski od korisničke službe ili u poslovnici banke. Ukoliko je izdavatelj vaše kartice Hrvatska poštanska banka, a kartica vam je zadržana u bankomatu druge banke, za eventualni povrat kartice potrebno je javiti se banci u čijem bankomatu je kartica ostala. Za dodatne informacije o proceduri preuzimanja kartice ili provjere je li kartica zadržana u bankomatu na raspolaganju vam je besplatni info telefon (0 – 24h) 0800 472 472. Svi bankomati Hrvatske poštanske banke imaju naveden broj korisničke službe (0 – 24h) 01 4804 464.
  • Da li je moguće prijevremeno otplatiti rate po Visa kartici na rate?
  • Ukoliko korisnik želi prijevremeno otplatiti cjelokupno dugovanje po Visa kartici na rate ili pojedinu transakciju u cijelosti, potrebno je u poslovnicama Banke napraviti zahtjev za prijevremenu otplatu troškova s popunjavanjem podataka o transakcijama i ratama koje želi otplatiti sukladno Obavijesti o učinjenim troškovima. Ukoliko je vlasnik Visa kartice na rate korisnik internetskog bankarstva troškove po kartici je moguće otplatiti i putem internetskog bankarstva.
  • Zašto koristiti kreditnu karticu, kad već imam međunarodno valjanu debitnu karticu?
  • Mastercard kartica nudi vam čitav niz dodatnih pogodnosti, kao što su:
    • mogućnost plaćanja i kad na tekućem računu nemate dovoljno sredstava
    • odgoda plaćanja ili plaćanje troškova u mjesečnim obrocima
    • rezervacija hotela i avionskih karata putem interneta, telefona ili telefaksa i sl.
  • Može li opunomoćena osoba po tekućem računu podići karticu vlasnika računa u poslovnici?
  • Karticu tekućeg računa može podići samo vlasnik računa, ne i opunomoćena osoba, no vlasnik tekućeg računa može podići kartice ovlaštenika po svom tekućem računu.
  • Koja je razlika između Mastercard kartice s odgodom plaćanja i Mastercard kreditne kartice?
  • Mastercard kartica s odgodom plaćanja omogućuje:
    • odgoda plaćanja svih troškova nastalih u jednom obračunskom razdoblju, s datumom dospijeća 5., 15. ili 25. u mjesecu

    Mastercard kreditna kartica omogućuje:
    • korištenje odobrenog okvirnog iznosa kredita s automatskim obnavljanjem
    • izbor visine mjesečnog obroka od 5%, 10% ili 20% od ukupnih troškova, uz minimalni iznos otplate od 100 kuna i  stopu propisanu Odlukom o visini kamatnih stopa,
    • izbor datuma dospijeća troškova, 5., 15. ili 25. u mjesecu
    • prijevremenu otplatu troškova
  • Koliko osoba mogu opunomoćiti na svoju Mastercard karticu?
  • Osnovni korisnik Mastercard kartice može opunomoćiti najviše dva dodatna korisnika.
  • Kakva je to kartica za mlade?
  • Riječ je o Visa prepaid kartici za mlade Ideeeš! koja pruža potpunu kontrolu nad troškovima. Nema minusa, članarine niti naknade, može se višekratno puniti. Kartica je prihvaćena u cijelom svijetu, za plaćanje roba i usluga na Visa prodajnim mjestima, kao i podizanje gotovog novca na bankomatima i plaćanje putem interneta. Kartica je dostupna svim korisnicima starijima od 14 godina.
  • Na koji način mogu promijeniti model otplate po Visa kartici na rate i Mastercard Pošta & HPB kartici?
  • Model otplate moguće je promijeniti putem govornog automata 072 472 472, putem usluge internetskog/mobilnog bankarstva ili podnošenjem zahtjeva u poslovnici Banke. Po Visa kartici na rate, promjenu modela potrebno je izvršiti prije izvršenja transakcije, a po Mastercard Pošta & HPB kartici najkasnije zadnji dan obračunskog razdoblja.
  • Kako se podmiruju troškovi po Mastercard karticama?
  • Korisnika se deset dana prije ugovorenog dospijeća plaćanja putem mjesečne obavijesti obavještava o svim transakcijama nastalima korištenjem kartice kao i o iznosu mjesečnog terećenja. Osnovni korisnik je na dan dospijeća plaćanja dužan osigurati pokriće na svom tekućem računu ukoliko ima ugovoreno izravno terećenje računa ili sam podmiriti iznos dospjelih obveza nastao korištenjem kartice te dospjelih naknada i obračunate zatezne kamate uplatom na račun kartice. Ako korisnik ima ugovoreno izravno terećenje računa, Banka će automatski teretiti tekući račun osnovnog korisnika za troškove dospjele na račun kartice ukoliko na tekućem računu ima dovoljno sredstava što uključuje i iznos odobrenog prekoračenja po tekućem računu. U slučaju da na tekućem računu nema dovoljno sredstava, Banka tereti tekući račun samo za iznos raspoloživih sredstava, a preostali nepodmireni dug ostaje evidentiran na računu kartice i na njega Banka obračunava zakonom propisanu zateznu kamatu. Banka će redovito pokušavati teretiti tekući račun za eventualni neplaćeni dug i zateznu kamatu. Iznos nepodmirenog dospjelog duga umanjuje raspoloživost dodijeljenog limita, odnosno revolving kredita po kartici.
  • Koji je najveći iznos koji mogu platiti Mastercard karticom?
  • Prigodom izdavanja kartice Banka svakom korisniku dodjeljuje limit potrošnje prema više kriterija od kojih je jedan od najvažnijih visina redovnih primanja. Limiti potrošnje Mastercard kartice s odgodom plaćanja kreću se u rasponu od 1.000 do 25.000 kuna, dok limiti kreditne kartica iznose od 1.000 do 30.000 kuna.

    Prilikom provođenja transakcija potrebno je voditi računa o sigurnosnim dnevnim i četverodnevnim limita koji su propisani pojedino za svaku vrstu kartice.

    Informaciju o visini odobrenog limita po kartici možete provjeriti:

    Prilikom preuzimanja kartice u poslovnici Banke
    Putem internetskog bankarstva
    Primitkom Obavijesti o učinjenim troškovima
    Pozivom u Kontakt centar 0800 472 472 ili putem govornog automata 072 472 472